Původní stránky

Nastavení provozu školy a školní družiny ve školním roce 2021/22


 

Nastavení provozu školy a školní družiny ve školním roce 2021/22 vzhledem ke covidu- 19 od 1. 9. do 9. 9. 2021

 

1.     Účel

Nastavení provozu je určeno všem zaměstnancům školy a školní družiny.

Týká se všech hygienických a protiepidemických opatření vycházející z doporučení Ministerstva zdravotnictví.

 

2.     Pravidla:

A)     Všechny osoby vstupující do školy nebo školní družiny musí mít ochranu dýchacích cest, žáci do 15-ti let – roušku, ostatní respirátor nebo obdobný prostředek (vždy bez výdechového ventilu) naplňující minimálně všechny technické podmínky a požadavky (pro výrobek), včetně filtrační účinnosti alespoň 94 % dle příslušných norem (např. FFP2, KN 95).

B)     Vstup zákonných zástupců nebo cizích osob jen v nejnutnějších případech s respirátorem.

C)      Žáci nebo zaměstnanci s příznaky infekčního onemocnění covid – 19 nemohou vstoupit do školy nebo školní družiny.

D)     Před začátkem výuky vstup do šaten po třídách s třídním učitelem, opožděné jednotlivce koordinuje v šatně školnice.

E)      Dezinfekci rukou žáka při vstupu do školy provádí školnice, dezinfekci rukou před testováním učitel/ka nebo asistentka pedagoga, dezinfekci lavic po testování učitel/ka, asistentka pedagoga nebo školnice.

F)      Nutnost mít zakryté dýchací cesty:

·         Společné prostory – chodby, WC, šatna, školní jídelna

·         Při testováním i ve třídě!!! (1., 6. a 9. 9., první třída 2.,6. a 9. 9.)

·         Při pozitivním výsledku testu

·         Žáci odmítající testování po celou dobu pobytu ve škole

G)     Bez zakrytí dýchacích cest:

·         Po negativním výsledku testování

·         Ve třídě v lavici

·         Při konzumaci jídla a pití

·         Výjimky

-  osoby s poruchou intelektu, s poruchou autistického spektra, a kognitivní poruchou nebo se závažnou alterací duševního stavu, jejichž mentální schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování tohoto zákazu,

-  osoby, které nemohou mít ze závažných zdravotních důvodů nasazen ochranný prostředek dýchacích cest, a jsou schopny tuto skutečnost prokázat lékařským potvrzením; tyto osoby jsou však povinny mít nasazen jiný ochranný prostředek dýchacích cest podle tohoto opatření, který je v lékařském potvrzení specifikován, vyjma případů, kdy je v lékařském potvrzení výslovně uvedeno, že dotyčná osoba nemůže mít nasazen žádný ochranný prostředek dýchacích cest

H)     Další zakrytí nebo nezakrytí dýchacích cest se řídí aktuálně platným Mimořádným opatřením MZd.

I)        Žákovi (popřípadě zaměstnanci školy) s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění (rýma, kašel), je umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekční nemocí.

3.      Testování nepodstupují žáci, kteří:

·         splní podmínky stanovené pro bezinfekčnost po očkování (14 dnů po plně dokončeném očkování)

·         po prodělaném onemocnění covid-19 (po dobu 180 dní od prvního pozitivního testu na covid-19)

·         doloží negativní výsledek testu provedeného v odběrovém místě

4.     Žák, který odmítne testování:

·         Nosí po celou dobu pobytu ve škole  nebo školní družině ochranu dýchacích cest

·         Nemůže při Hv zpívat

·         Nemůže při Tv cvičit v uzavřeném prostoru

·         Při konzumaci jídla ve třídě dodržuje odstup 1,5 m od ostatních žáků

·         Při konzumaci jídla ve školní jídelně má vyhrazené místo od ostatních strávníků.

·         Používá poslední WC od vstupních dveří

5.     Žák, který odmítne testování a nosit ochranu dýchacích cest:

·         Nemůže vstoupit do budovy školy nebo školní družiny

·         Nemůže se zúčastnit výuky

·         Zákonný zástupce omlouvá žáka jako nemocného, absence se zapisuje

·         Žák si sám doplňuje látku ze všech předmětů

6.     Testování žáků

A)     Testovací sady si vyzvedává vždy třídní učitel/ka 31. 8., 3. 9. a 8. 9. v ředitelně.

B)     Testování proběhne 1. vyučovací hodinu  ve třídě podle pokynů učitele.

C)      Před testováním pedagogický pracovník vydezinfikuje žákům ruce.

D)     Výsledek testu učitel/ka zapíše do seznamu žáků dané třídy.

E)      Po ukončení testování a negativním výsledku si žáci sundávají roušku nebo respirátor.

F)      Učitel/ka nebo asistentka pedagoga nebo školnice vydezinfikují lavice.

G)     Použité testy žáci vhazují do připraveného odpadkového koše, který odnáší školnice.

7.     Pozitivní výsledek testování

A)     Žák si ponechává zakryté dýchací cesty.

B)     Učitel/ka nebo asistentka pedagoga odvádí žáka do izolační místnosti:

·         1. stupeň – malý kabinet v 1. patře

·         2. stupeň – školní knihovna

·         Školní družina – cvičná kuchyň 1. patro

C)      Osoba pověřená dohledem nad pozitivním žákem má respirátor, ochranné rukavice a dodržuje odstup 1,5 m od žáka. Zajistí větrání v místnosti.

·         Osoby: 1. a 2. stupeň školnice, popř. učitel/ka nevykonávající přímou pedagogickou činnost, ve školní družině – asistentka pedagoga

D)     Třídní učitel bez odkladu informuje vedení školy a zákonného zástupce žáka.

E)      Zákonný zástupce si musí v nejkratším možném čase žáka vyzvednout a kontaktovat telefonicky praktického lékaře.

F)      Škola se řídí dle pokynů KHS.

G)     Je-li žák pozitivní 9. 9. odchází do karantény celá třída a škola zajišťuje distanční vzdělávání. (to neplatí 1. a 6. 9.).

 

 

 

V Pilníkově 27. 9. 2021

Ing. Dagmar Hegrová, ředitelka školy

 

PŘÍLOHY:

Nastavení provozu školy a školní družiny ve školním roce 2021.pdf

 

Partneři školy:

evropský sociální fond ČR Evropská unie Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. Leader Program rozvoje venkova Královehradecký kraj Certifikát projektu