Původní stránky

Plán školy na školní rok 2012/ 2013


 

PLÁN ŠKOLY  - na školní rok 2012/2013

 

1      Oblast vzdělávání – podmínky

 

1.1    Personalistika

 

a/ Stabilizování kvalifikovaného týmu pedagogů, založeném na spolupráci, aktivním a tvořivém přístupu k plnění pracovních povinností, na dobře fungujících vztazích – učitel – žák – rodič

b/ Aktivní přístup a loajalita všech zaměstnanců k právnímu subjektu / škola jako místo vzdělávání, ale i setkávání občanů ve volném čase/

c/ Šárka Geciová – přijata do pracovního poměru jako druhá vychovatelka – o školní družinu zájem ze strany rodičů, nestačí pokrýt jedna vychovatelka

d/ Tým školní jídelny – pomoc při adaptaci na zcela nové pracovní podmínky- nová budova, moderní technologie stravování šj – vylepšení pracovních podmínek ve školní kuchyni s jídelnou

e/ Mgr. Michal Matěna – absolvoval kurz Instruktor lyžování – využití kvalifikace při lyžařském výcviku 7. tř.

f/ Péče o zdraví a volný čas zaměstnanců – FKSP – sportovní aktivity, odpočinkové relaxační odpoledne v lázních

g/ Mgr. Pavla Strasserová – příprava na studium prevence – podle podmínek získání dotací - Semiramis

 

 

1.2  Materiálně technické podmínky

 

a/ Rekonstrukce prostor budovy školy Náměstí 35 – vybudování nové školní kuchyně s jídelnou – dokončení, dovybavení nové školní jídelny

b/ Příprava projektu na kompletní výměnu oken v MŠ

c/ Prohlídka všech budov školy projektantem, podle stavu budov stanovení další koncepce rozvoje a oprav budov školy  

d/ Opakovaně podat žádost na rekonstrukci učebny chemie na laboratoř: Oranžová učebna – ČEZ, fondy OPVK, jiné dotační tituly

e/ Pořízení dalších PC                                                                                                         

f/ Dovybavení multimediální učebny – zakoupení 4 počítačů + softwary na fyzikální pokusy zakoupení vah na pokusy, stavebnic k pokusům výuky elektrotechniky                                 

g/ Zakoupení nové kopírky z projektu EU do škol Šablony – multi zařízení

h/ Zakoupení nových stavitelných židlí do učeben – obnovapodle potřeby a finančních možností

 

 

1.3.      Ekonomika

 

a/ Přímé státní neinvestiční náklady využít hospodárně, účelně, efektivně

b/ Na I. stupni ZŠ  spojeny některé vyučovací hodiny výchov  – v rámci úspor, není na úkor kvality, některé hodiny výchov dobere vychovatelka školní družiny

c/ Na II. st. ZŠ spojeny hodiny Tv D 6.- 8.tř. menší počet dívek, Tv Ch 6., 7.tř. – vše v rámci efektivity, spojené počty nejsou na úkor kvality ani bezpečnosti žáků – v současné době velmi dobré podmínky k výuce Tv

d/ Poplatek na provozní náklady družiny za měsíc zůstává 40,-Kč

e/ Čerpání získané státní dotace z MŠMT k Oblasti prevence kriminality – název našeho projektu: „ Ve třídě je dobře“ – hodnota 57 173,- Kč

f/ DVPP – využít všech nabídek hrazených z OPVK fondů EU pro celý pedagogický sbor

g/ Dočerpání a dokončení projektu z OPVK „EU do škol – Šablony“

h/ Zařadit do majetku školy kompletní vybavení – technické zázemí nové školní kuchyně s jídelnou

ch/ Převedení objektu staré ŠJ – Farní 42 do majetku města

i/ Marketing - 

-          Vytvoření nových webových stránek školy, logo školy

-          Vizitky školy

-          Spolupráce s dodavateli – smlouvy o reklamě, sponzorské dary

-          Zviditelnění školy v médiích

-          Pořízení drobných upomínkových předmětů s logem školy

j/ Získání dotace, či sponzorského finančního daru na realizaci nového dětského hřiště v MŠ

k/ Získání finančního příspěvku na zakoupení pomůcek pro nevidomou dívku

l/ Příprava projektu k vytvoření „Učebny v přírodě“ – případná realizace podle možnosti získání finančních prostředků

 

 

2      Průběh vzdělávání

 

a/ Výuka ve všech ročnících školy probíhá podle učebních plánů ŠVP Ekola

b/ Volitelné předměty : Ekologie, Informatika, Německý jazyk – od 7.r.

c/ Metody aktivní výuky – ověřování získaných dovedností po ročním projektu – důraz na používání metod aktivní výuky ve vzdělávacím procesu – zvláště E – U – R , aktivizační metody: Brainstorming, myšlenková mapa, sněhová koule, komunitní kruh, projektová výuka

-          Pracovní dílny mezi pedagogy (zvláště pro nové kolegy sboru, kteří se ročního projektu neúčastnili) – výměny zkušeností v oblasti metod aktivní výuky

d/ Rozvoj čtenářské gramotnosti – využívání nově vybudované knihovny k výuce, k využití volného času – pravidelná práce s knihou, práce s textem                                                                                                                                           

e/ Využití nových softwarů k výuce Čj a čtenářské gramotnosti – práce s textem            

f/ Rozvoj finanční gramotnosti – Ov zvláště 8., 9. ročník, M 9.r. – dovednosti do praktického každodenního života                                                                                             

g/ Instalace nových softwarů na provádění pokusů a výpočtů ve fyzice                

h/ Instalace a využití softwarů na hudební výchovu, využití programů na skládání hudby – rozvoj hudebního cítění                                                                                                          

ch/ Pravidelné využívání interaktivních tabulí

i/  Každý žák 9. r. bude umět vytvořit prezentaci v Powerpointu alespoň v jednom z předmětů výuky a odprezentuje ji svým spolužákům

j/ Etické dílny pro žáky – 1. – 9. r. , během celého šk. roku, různá témata, hrazeno z nadací

k/ Testování znalostí žáků 5., 9. tř. – třetí rok zapojení v projektu „Dobrá škola“, bezplatné

l/ Testování znalostí žáků 5., 9. tř. – celostátní

m/ Budování učebny v přírodě – „dendro učebna“  - hodiny ekologie, přírodopisu, výchov

n/  V učebnách 1. – 5.tř. a ve školní družině – třídění papíru a plastů

o/ Recyklohraní – celková recyklace odpadu ve škole – uspořádat sběr papíru a plastových víček

p/ Sběr bylin – význam sběru, druhy bylin, odvoz bylin k dalšímu využití

q/ Projekty, projektové dny: Vánoční trhy, Mimořádné situace, Hasiči + záchranná služba, Život na farmě

r/  Výuka žáků s IVP plánemreedukace bezplatné, udržovat dobrou spolupráci s PPP

ř/  Vypracování IVP plánu pro nevidomou dívku (výuka bez asistenta) – pravidelná spolupráce s SPC Hradec Králové, práce na Pichtově stroji, překlad učebnic do Braillova písma

s/ Bezplatné doučování žáků, bezplatná příprava žáků 9. tř. na studium – dle zájmu Čj, M

 

 

3      Spolupráce s rodiči a veřejností

 

a/ Školská rada, SRPDŠ – zástupci rodičů, pedagogů, zřizovatele – sejít se alespoň 2 x ročně

-          Nová volba zástupců Školské rady

b/ Vtažení veřejnosti do dění a prostor školy

c/ Využití nové školní knihovny – besedy se zajímavými osobnostmi ( např. spisovatelé, hudebníci) – pro žáky a veřejnost

d/ Využití multimediální učebny pro veřejnost – promítání videí a fotografií z akcí, vzdělávací akce

e/ Žáci 8. a  9. tř.  seznamují seniory s internetem – podle zájmu seniorů z Pilníkova a okolí

f/ Škola není jen místem pro vzdělávání- škola = místo pro setkávání lidí, prožívání kulturních zážitků a vztahů – pořádané akce v prostorách školy pro širokou veřejnost

g/ Akce pro veřejnost:

  • Vánoční trhy
  • Školní ples
  • Školní akademie
  • Vystoupení v domově pro seniory
  • Sportovní den na atletickém školním hřišti pro seniory
  • Atletické závodění s hrami pro žáky I.st. ZŠ Pilníkov, Chotěvice, Vlčice
  • Žáci seznamují seniory s internetem                                                                
  • Besedy a hudební vystoupení v nové školní knihovně
  • Pasování prvňáčků na čtenáře – za účasti veřejnosti
  • Den otevřených dveří ve škole

h/ Prezentace školy na nových webových stránkách školy

-          Virtuální prohlídka školy na webu

-          Nové logo školy

ch/ Prezentace školy v médiích – Krkonošský deník, Trutnovinky, 5 + 2 dny

i/ Účast žáků na soutěžích okresních i celostátních – reprezentace školy a Pilníkova

j/ Upomínkové předměty s logem školy – pro účastníky Vánočních trhů

k/ Burza dětského oblečení – uspořádá družina ve spolupráci s rodiči -  pro veřejnost

 

 

    Pilníkov  30 . 8. 2012                                Mgr. Ilona Skořepová, ředitelka školy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                            

Partneři školy:

evropský sociální fond ČR Evropská unie Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. Leader Program rozvoje venkova Královehradecký kraj Certifikát projektu