a/ Stabilizování kvalifikovaného týmu pedagogů, založeném na spolupráci, aktivním a tvořivém přístupu k plnění pracovních povinností, na dobře fungujících vztazích – učitel – žák – rodič
b/ Aktivní přístup a loajalita všech zaměstnanců k právnímu subjektu / škola jako místo vzdělávání, ale i setkávání občanů ve volném čase/ - Zvýšení počtu pedagogů (mužů) v
pedagogickém týmu
c/ Začlenění nových kolegů do týmu, adaptace na nové prostředí
d/ Mgr. Petr Kozák – přijetí do pracovního poměru jako učitel na II. st. ZŠ – Matematika, Informatika – plný úvazek
e/ Mgr. Jan Erben – přijat do pracovního poměru jako učitel na II. st. ZŠ – Výtvarná výchova, Přírodopis – částečný úvazek
g/ Mgr. Pavla Strasserová – po dokončení studia prevence podzimní semináře k dané problematice
h/ Jana Reilová – dokončení studia na PF Hradec Králové – I. st. ZŠ
ch/ Mgr. Michal Matěna – seznámí s programem centrální evidence žáků – Bakaláři nového kolegu Mgr. Petra Kozáka
i/ péče o zdraví a volný čas zaměstnanců – FKSP – sportovní aktivity, odpočinkové relaxační odpoledne v lázních
j/ Stáž ředitelky školy v zahraniční škole – destinace Belgie – z projektu: Malí Kutilové
a/ Dokončení výměny dveří v budově č. 35 – dle předávacího protokolu
b/ Realizace komplexní modernizace odborné učebny chemie, fyziky a přírodopisu – vybudování moderní učebny charakteru laboratoře:
c/ Obnova nábytku další třídy MŠ
d/ Sanace chodby v MŠ
e/ Zavedení internetu po celé budově MŠ
f/ Pořízení dalších PC – jako sponzorské dary, případně dokoupit
g/ Dovybavení multimediální učebny – zakoupení vah na pokusy
h/ Zakoupení dalších interaktivních tabulí – triptychů – učebna 5. tř., chemie
ch/ Využití další učebny pro školní družinu – přebudování šatny na třídu pro děti
i/ Nové šatní skříňky do školní družiny
j/ Malování prostor školy – operativně, dle potřeb, rozsah dle aktuálních finančních možností
k/ Dokončenírealizace projektu celkového odvodnění prostor budovy, zahrady MŠ ve spolupráci se zřizovatelem
l/ Výměna oken v celé MŠ + zateplení budovy – z dotačního titulu, ve spolupráci se zřizovatelem
m/ Postupná výměna nábytku tříd v budově I. stupně – skříně – operativně dle fin. možností
n/ Úklid půdy v budově II. stupně
o/ Prohlídka stavu střech všech budov a následný postup při opravách
a/ Přímé státní neinvestiční náklady využít hospodárně, účelně, efektivně
b/ Na I. stupni ZŠ spojeny některé vyučovací hodiny výchov – v rámci úspor, není na úkor kvality
c/ Na II. st. ZŠ spojeny hodiny Tv D 6.- 8.tř. dívek, Tv Ch, D 9. tř. – vše v rámci efektivity, spojené počty nejsou na úkor kvality ani bezpečnosti žáků – v současné době velmi dobré podmínky k výuce Tv
d/ Poplatek na provozní náklady družiny za měsíc se mění na 80,-Kč
e/ DVPP – využít všech nabídek hrazených z OPVK fondů EU pro celý pedagogický sbor
f/ Podání žádostí o dotace, zapojení do projektů:
g/ Marketing
- Zajištění plynulého chodu nových webových stránek, umisťování foto z akcí
- Vytvoření nové, účelná prezentace o škole
- Vizitky školy
- Spolupráce s dodavateli – smlouvy o reklamě, sponzorské dary
- Zviditelnění školy v médiích – denní regionální tisk, regionální weby, tv vysílání
- Pořízení drobných upomínkových předmětů s logem školy
- Spolupráce s MAS Království Jestřebí hory v rámci škol regionu MAS
h/ Získání dotace, či sponzorského finančního daru na realizaci další etapy nového dětského hřiště v MŠ
ch/ Získání finančního příspěvku na zakoupení pomůcek pro nevidomou dívku – státní zdroj, soukromý sektor
i/ Příprava projektu- technické zpracování s rozpočtem k vytvoření „Učebny v přírodě“ – na školní zahradě, případná realizace podle možnosti získání finančních prostředků
a/ Výuka ve všech ročnících školy probíhá podle upravených učebních plánů ŠVP Ekola
b/ Zavedení povinné výuky druhého cizího jazyka – Německý jazyk od 7. ročníku a pokračování v 8. a 9. ročníku
c/ Realizace výuky dle upravených učebních plánů – 4 – volitelný předmět etická výchova v 6. třídě
d/ Volitelné předměty : Etická výchova, Ekologie, Informatika volitelná
e/ Metody aktivní výuky – důraz na používání metod aktivní výuky ve vzdělávacím procesu – zvláště E – U – R , aktivizační metody: Brainstorming, myšlenková mapa, sněhová koule, komunitní kruh, housenka, pětilístek, projektová výuka – hospitace vedení školy na zařazování aktivizačních metod do výuky
Pracovní dílny mezi pedagogy (zvláště pro nové kolegy sboru, kteří se ročního projektu neúčastnili) – výměny zkušeností v oblasti metod aktivní výuky
f/ Rozvoj čtenářské gramotnosti – využívání nově vybudované knihovny k výuce, k využití volného času – pravidelná práce s knihou, práce s textem
g/ Využití nových softwarů k výuce Čj a čtenářské gramotnosti – práce s textem, využití PC v multimediální učebně
h/ Rozvoj finanční gramotnosti – Ov zvláště 8., 9. ročník – práce s novou učebnicí na výuku finanční gramotnosti, M 9. r. – dovednosti do praktického každodenního života, základní pojmy z běžného bankovnictví, uskutečnit besedu s diskusí s finančním poradcem bank
ch/ Instalace a využití softwarů na hudební výchovu, využití programů na skládání hudby – rozvoj hudebního cítění
i/ Hra na Boomwhackers od MŠ – 9.tř. perkusní sestava plastových tyčí, rozvoj rytmu, hudebního cítění, koordinace pohybů – odreagování
j/ Pravidelné využívání interaktivních tabulí – 1. – 5. tř.
k/ Každý žák 9. r. bude umět vytvořit prezentaci v Powerpointu alespoň v jednom z předmětů výuky a odprezentuje ji svým spolužákům
l/ Budování učebny v přírodě – „dendro učebna“ - hodiny ekologie, přírodopisu, výchov
m/ V učebnách 1. – 5.tř. a ve školní družině – třídění papíru a plastů
n/ Recyklohraní – celková recyklace odpadu ve škole – uspořádat sběr papíru a plastových víček
o/ Sběr bylin – význam sběru, druhy bylin, odvoz bylin k dalšímu využití
p/ Projekty, projektové dny: Celoškolní: Vánoční trhy, Mimořádné situace, I.st. : Místo, kde žijeme, třídní projekty II.st. třídní projekty
q/ Výuka žáků s IVP plánem – reedukace bezplatné, udržovat dobrou spolupráci s PPP
r/ Výuka nevidomé dívky– pravidelná spolupráce s SPC Hradec Králové, práce na Pichtově stroji, překlad učebnic do Braillova písma
- Zapojení práce asistentky pedagoga – pomoc vyučující při výrobě pomůcek, při výuce Aj, M, Čj, Pč
s/ Bezplatné doučování žáků, bezplatná příprava žáků 9. tř. na studium – dle zájmu Čj, M
t/ Semiramis – projekt s výukovými bloky občanského sdružení Semiramis Mladá Boleslav –Centrum primární prevence– 6. – 9. tř. – návazný projekt v oblasti prevence: mezilidské a partnerské vztahy, rizikové chování. Témata budou vybírána podle aktuální potřeby třídních kolektivů.
u/ Ve spolupráci s PPP program pro 5. – 6. ročníky v rámci prevence závislostí – žáci 7. tř. zpracují téma závislosti a program uskuteční pro žáky 5. a 6. tř. naší školy. Program bude nabídnut i školám v Trutnově a v Hostinném.
a/ Školská rada, SRPDŠ – zástupci rodičů, pedagogů, zřizovatele – sejít se alespoň 2 x ročně
b/ Vtažení veřejnosti do dění a prostor školy
c/ Využití nové školní knihovny – besedy se zajímavými osobnostmi ( např. spisovatelé, hudebníci, kulturní vystoupení – pro žáky, seniory a ostatní veřejnost
d/ Využití multimediální učebny pro veřejnost – promítání videí a fotografií z akcí, vzdělávací akce
e/ Žáci 8. a 9. tř. seznamují seniory s internetem – podle zájmu seniorů z Pilníkova a okolí
f/ Škola není jen místem pro vzdělávání, škola = místo pro setkávání lidí, prožívání kulturních zážitků a vztahů – pořádané akce v prostorách školy pro širokou veřejnost
g/ Spolupráce s Místní akční skupinou (MAS) Království Jestřebí hory – na úrovni sportovních a kulturních setkávání, poznávání regionální, MAS LEADER – žádosti o dotační tituly
h/ Práce žákovského parlamentu – setkávání zástupců tříd II. stupně ZŠ, návrhy na změny, spolupráce se žákovskými parlamenty na úrovni MAS Království Jestřebí hory
ch/ Akce pro veřejnost:
i/ Prezentace školy na nových webových stránkách školy
- Virtuální prohlídka školy na webu
- Logo školy – propagace
- Facebook – stránka školy
j/ Prezentace školy v médiích – Krkonošský deník, Trutnovinky, 5 + 2 dny, regionální TV
k/ Účast žáků na soutěžích okresních i celostátních – reprezentace školy a Pilníkova
l/ Upomínkové předměty s logem školy – pro účastníky Vánočních trhů
m/ Pilníkovský občasník – seznámení veřejnosti Pilníkova s děním ve škole
Pilníkov 29. 8. 2014
Mgr. Ilona Skořepová, ředitelka školy
Originální dokument v plném znění najdete ke stažení zde.
Copyright © 2015 ZŠPilníkov.cz – Všechna práva vyhrazena.