Původní stránky

PLÁN ŠKOLY - na školní rok 2014/2015


1      Oblast vzdělávání – podmínky

1.1    Personalistika

 

a/ Stabilizování kvalifikovaného týmu pedagogů, založeném na spolupráci, aktivním a tvořivém přístupu k plnění pracovních povinností, na dobře fungujících vztazích – učitel – žák – rodič

b/ Aktivní přístup a loajalita všech zaměstnanců k právnímu subjektu / škola jako místo vzdělávání, ale i setkávání občanů ve volném čase/ - Zvýšení počtu pedagogů (mužů) v

pedagogickém týmu

c/ Začlenění nových kolegů do týmu, adaptace na nové prostředí

d/ Mgr. Petr Kozák – přijetí do pracovního poměru jako učitel na II. st. ZŠ – Matematika, Informatika – plný úvazek

e/ Mgr. Jan Erben – přijat do pracovního poměru jako učitel na II. st. ZŠ – Výtvarná výchova, Přírodopis – částečný úvazek

g/ Mgr. Pavla Strasserová – po dokončení studia prevence podzimní semináře k dané problematice

h/ Jana Reilová – dokončení studia na PF Hradec Králové – I. st. ZŠ

ch/ Mgr. Michal Matěna – seznámí s programem centrální evidence žáků – Bakaláři nového kolegu Mgr. Petra Kozáka

i/ péče o zdraví a volný čas zaměstnanců – FKSP – sportovní aktivity, odpočinkové relaxační odpoledne v lázních

j/ Stáž ředitelky školy v zahraniční škole – destinace Belgie – z projektu: Malí Kutilové

 

1.2  Materiálně technické podmínky

 

a/ Dokončení výměny dveří v budově č. 35 – dle předávacího protokolu

b/ Realizace komplexní modernizace odborné učebny chemie, fyziky a přírodopisu – vybudování moderní učebny charakteru laboratoře:

  • Výměna oken
  • Nové osvětlení
  • Rozvod vody a odpady
  • Interaktivní tabule triptych
  • Nábytková stěna s prostory pro PC
  • Středový tunel s rozvody vody a proudu
  • Nové žákovské lavice a židle
  • Chemické laboratorní sklo
  • Softwary na pokusy
  • Instalace PC

c/ Obnova nábytku další třídy MŠ

d/ Sanace chodby v MŠ

e/ Zavedení internetu po celé budově MŠ

f/ Pořízení dalších PC – jako sponzorské dary, případně dokoupit                                    

g/ Dovybavení multimediální učebny – zakoupení vah na pokusy                         

h/ Zakoupení dalších interaktivních tabulí – triptychů – učebna 5. tř., chemie

ch/ Využití další učebny pro školní družinu – přebudování šatny na třídu pro děti

i/ Nové šatní skříňky do školní družiny

j/ Malování prostor školy – operativně, dle potřeb, rozsah dle aktuálních finančních možností

k/ Dokončenírealizace projektu celkového odvodnění prostor budovy, zahrady MŠ ve spolupráci se zřizovatelem

l/ Výměna oken v celé MŠ + zateplení budovy – z dotačního titulu, ve spolupráci se zřizovatelem

m/ Postupná výměna nábytku tříd v budově I. stupně – skříně – operativně dle fin. možností

n/ Úklid půdy v budově II. stupně

o/ Prohlídka stavu střech všech budov a následný postup při opravách

 

1.3.     Ekonomika

 

a/ Přímé státní neinvestiční náklady využít hospodárně, účelně, efektivně

b/ Na I. stupni ZŠ spojeny některé vyučovací hodiny výchov – v rámci úspor, není na úkor kvality

c/ Na II. st. ZŠ spojeny hodiny Tv D 6.- 8.tř. dívek, Tv Ch, D 9. tř. – vše v rámci efektivity, spojené počty nejsou na úkor kvality ani bezpečnosti žáků – v současné době velmi dobré podmínky k výuce Tv

d/ Poplatek na provozní náklady družiny za měsíc se mění na 80,-Kč

e/ DVPP – využít všech nabídek hrazených z OPVK fondů EU pro celý pedagogický sbor

 f/ Podání žádostí o dotace, zapojení do projektů:

  • „Cool pedagog“ – dotační titul v oblasti ICT – získat 19 notebooků, proškolení pedagogů s ICT přímo ve škole
  • „Ianua Linguarum Reserata“Projekt s podporou z OPVK se zaměřuje na zapojení rodilých mluvčích pro výuku cizích jazyků, přípravu projektů internacionalizace škol a na zavádění metody CLIL, včetně vzdělávání učitelů cizích jazyků.
  • „Mercato“ - Projekt se zaměřuje na rozvoj dovedností žáků základních a středních škol v oblasti ekonomické a finanční gramotnosti a podnikání formou celorepublikové zábavné online hry s minipodniky (minipody). Žáci a studenti zapojení do projektu si budou osvojovat základní principy trhu, ekonomiky a podnikání přímo vlastní zkušeností.
  • „Malí kutilové“ – podpora z OPVK, stáž ředitelky školy, vzdělávání pedagogů MŠ, obdržení nových stavebnic. Projekt především zaměřen na MŠ.
  • „E-DU-SHOP“ – podpora z OPVK na rozvoj finanční gramotnosti žáků, budeme partnery projektu se Střední školou gastronomie a služeb v Nové Pace

 g/ Marketing  

-          Zajištění plynulého chodu nových webových stránek, umisťování foto z akcí

-          Vytvoření nové, účelná prezentace o škole

-          Vizitky školy

-          Spolupráce s dodavateli – smlouvy o reklamě, sponzorské dary

-          Zviditelnění školy v médiích – denní regionální tisk, regionální weby, tv vysílání

-          Pořízení drobných upomínkových předmětů s logem školy

-          Spolupráce s MAS Království Jestřebí hory v rámci škol regionu MAS

h/ Získání dotace, či sponzorského finančního daru na realizaci další etapy nového dětského hřiště v MŠ

ch/ Získání finančního příspěvku na zakoupení pomůcek pro nevidomou dívku – státní zdroj, soukromý sektor

i/ Příprava projektu- technické zpracování s rozpočtem k vytvoření „Učebny v přírodě“ – na školní zahradě, případná realizace podle možnosti získání finančních prostředků

 

 

2      Průběh vzdělávání

 

a/ Výuka ve všech ročnících školy probíhá podle upravených učebních plánů ŠVP Ekola

b/ Zavedení povinné výuky druhého cizího jazyka – Německý jazyk od 7. ročníku a pokračování v 8. a 9. ročníku

c/ Realizace výuky dle upravených učebních plánů – 4 –  volitelný předmět etická výchova v 6. třídě

d/ Volitelné předměty : Etická výchova, Ekologie, Informatika volitelná

e/ Metody aktivní výuky – důraz na používání metod aktivní výuky ve vzdělávacím procesu – zvláště E – U – R , aktivizační metody: Brainstorming, myšlenková mapa, sněhová koule, komunitní kruh, housenka, pětilístek, projektová výuka – hospitace vedení školy na zařazování aktivizačních metod do výuky

Pracovní dílny mezi pedagogy (zvláště pro nové kolegy sboru, kteří se ročního projektu neúčastnili) – výměny zkušeností v oblasti metod aktivní výuky

f/ Rozvoj čtenářské gramotnosti – využívání nově vybudované knihovny k výuce, k využití volného času – pravidelná práce s knihou, práce s textem

g/ Využití nových softwarů k výuce Čj a čtenářské gramotnosti – práce s textem, využití PC v multimediální učebně           

h/ Rozvoj finanční gramotnosti – Ov zvláště 8., 9. ročník – práce s novou učebnicí na výuku finanční gramotnosti, M 9. r. – dovednosti do praktického každodenního života, základní pojmy z běžného bankovnictví, uskutečnit besedu s diskusí s finančním poradcem bank          

ch/ Instalace a využití softwarů na hudební výchovu, využití programů na skládání hudby – rozvoj hudebního cítění

i/ Hra na Boomwhackers od MŠ – 9.tř. perkusní sestava plastových tyčí, rozvoj rytmu, hudebního cítění, koordinace pohybů – odreagování                                                  

j/ Pravidelné využívání interaktivních tabulí – 1. – 5. tř.

k/  Každý žák 9. r. bude umět vytvořit prezentaci v Powerpointu alespoň v jednom z předmětů výuky a odprezentuje ji svým spolužákům

l/ Budování učebny v přírodě – „dendro učebna“  - hodiny ekologie, přírodopisu, výchov

m/  V učebnách 1. – 5.tř. a ve školní družině – třídění papíru a plastů

n/ Recyklohraní – celková recyklace odpadu ve škole – uspořádat sběr papíru a plastových víček

o/ Sběr bylin – význam sběru, druhy bylin, odvoz bylin k dalšímu využití

p/ Projekty, projektové dny: Celoškolní: Vánoční trhy, Mimořádné situace, I.st. : Místo, kde žijeme, třídní projekty II.st. třídní projekty

q/  Výuka žáků s IVP plánemreedukace bezplatné, udržovat dobrou spolupráci s PPP

r/  Výuka nevidomé dívky– pravidelná spolupráce s SPC Hradec Králové, práce na Pichtově stroji, překlad učebnic do Braillova písma

-          Zapojení práce asistentky pedagoga – pomoc vyučující při výrobě pomůcek, při výuce Aj, M, Čj, Pč

s/ Bezplatné doučování žáků, bezplatná příprava žáků 9. tř. na studium – dle zájmu Čj, M

t/ Semiramis – projekt s výukovými bloky občanského sdružení Semiramis Mladá Boleslav –Centrum primární prevence– 6. – 9. tř. – návazný  projekt v oblasti prevence: mezilidské a partnerské vztahy, rizikové chování. Témata budou vybírána podle aktuální potřeby třídních kolektivů.

u/ Ve spolupráci s PPP program pro 5. – 6. ročníky v rámci prevence závislostí – žáci 7. tř. zpracují téma závislosti a program uskuteční pro žáky 5. a 6. tř. naší školy. Program bude nabídnut i školám v Trutnově a v Hostinném.

 

3      Spolupráce s rodiči a veřejností

 a/ Školská rada, SRPDŠ – zástupci rodičů, pedagogů, zřizovatele – sejít se alespoň 2 x ročně

b/ Vtažení veřejnosti do dění a prostor školy

c/ Využití nové školní knihovny – besedy se zajímavými osobnostmi ( např. spisovatelé, hudebníci, kulturní vystoupení – pro žáky, seniory a ostatní veřejnost

d/ Využití multimediální učebny pro veřejnost – promítání videí a fotografií z akcí, vzdělávací akce

e/ Žáci 8. a  9. tř.  seznamují seniory s internetem – podle zájmu seniorů z Pilníkova a okolí

f/ Škola není jen místem pro vzdělávání, škola = místo pro setkávání lidí, prožívání kulturních zážitků a vztahů – pořádané akce v prostorách školy pro širokou veřejnost

g/ Spolupráce s Místní akční skupinou (MAS) Království Jestřebí hory – na úrovni sportovních a kulturních setkávání, poznávání regionální, MAS LEADER – žádosti o dotační tituly

h/ Práce žákovského parlamentu – setkávání zástupců tříd II. stupně ZŠ, návrhy na změny, spolupráce se žákovskými parlamenty na úrovni MAS Království Jestřebí hory                      

ch/ Akce pro veřejnost:

  • Vánoční trhy
  • Školní akademie
  • Vystoupení v domově pro seniory
  • Burza dětského oblečení-uspořádá družina
  • Atletický den dětí Pilníkova a Marcizsowa
  • Žáci seznamují seniory s internetem                                                                
  • Besedy a hudební vystoupení v nové školní knihovně
  • Městské slavnosti
  • Den otevřených dveří ve škole

 

i/ Prezentace školy na nových webových stránkách školy

-          Virtuální prohlídka školy na webu

-          Logo školy – propagace

-          Facebook – stránka školy

j/ Prezentace školy v médiích – Krkonošský deník, Trutnovinky, 5 + 2 dny, regionální TV

k/ Účast žáků na soutěžích okresních i celostátních – reprezentace školy a Pilníkova

l/ Upomínkové předměty s logem školy – pro účastníky Vánočních trhů

m/ Pilníkovský občasník – seznámení veřejnosti Pilníkova s děním ve škole

 

 

    Pilníkov 29. 8. 2014                                 

Mgr. Ilona Skořepová, ředitelka školy

 

Originální dokument v plném znění najdete ke stažení zde.

Partneři školy:

evropský sociální fond ČR Evropská unie Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. Leader Program rozvoje venkova Královehradecký kraj Certifikát projektu