Přírodopis 6 – 2. část
Zadání:
Práce s textem na str. 16 - 17
Zápis do sešitu a jeho doplnění
Sestavení potravního řetězce a doplnění vztahů
Do sešitu:
Vztahy mezi organismy (nadpis )
(zapiš) podle vztahů: 1. producenti – vytvářejí (produkují) kyslík
2. konzumenti- pojídají(konzumují)
3. rozkladači – rozkládají těla uhynulých organismů
A) Rozděl do sloupečků zadané organismy:
pampeliška, jelen, tygr, bakterie, lípa, ježek, růže
producent konzument rozkladač
……………… ………………. ………………..
…………….. ……………….
……………... ……………….
Zapiš:
Potravní řetězec vzniká, když jeden organismus se stává potravou druhého organismu.
Např. obilí křeček zmije
(obílí pojídá křeček a křečka pojídá zmije - to do sešitu nepiš)
B) Vytvoř potravní řetězec: (stačí jeden, máš na výběr)
pampeliška, liška, jelen , zajíc, kapr, člověk, štika, moucha, káně, vlaštovka
zapiš:
Symbióza …..dva organismy jsou si vzájemně prospívají (včela x květina)
Predace ……jeden organismus se stává potravou druhého organismu (lev x antilopa)
Parazitismus ….jeden organismus ubírá živiny druhému organismu (klíště x člověk)
C) Urči ze dvojice obrázků vztah mezi organismy – symbióza, parazitismus nebo predace
A…………………….. B…………………….. C………………….. D…………………………
E…………………….. F……………………….
Nepovinné:
Vlož do pyramidy názvy organismů z předcházejících obrázků:
Potom vyfotit se jménem (samozřejmě svůj sešit) a zaslat na e-mail do 25.10.: dagmar.hegrova@zspilnikov.cz
Kdo nemůže poslat foto, může hodit podepsané vypracování na A4 do schránky školy.
(Můžete si i tištěné zadání vyzvednout ve škole, po telefonické domluvě 733199440)
Copyright © 2015 ZŠPilníkov.cz – Všechna práva vyhrazena.