Původní stránky

PŘÍRODOPIS - 8. třída 3. část - 11. 11. 2020


 

Přírodopis  8  – 4. část

 

Učebnice str. 21 a 24

 

Zadání:

 

1.       Křížovka – opakování látky

 

2.       Název z tajenky, nová látka práce z textem str. 21

 

3.       Zhlédnutí videa a doplnění informací

 

4.       Nová látka Zajíci – učebnice str. 24 nebo zhlédnutí videa

 

 

 

 

 

1.     Křížovka

 

OPAKOVÁNÍ Z MINULÉ LÁTKY

 

-          Doplň křížovku a vylušti tajenku                               Tajenka: …………………………….

 

 

 

     

 

 

 

           
         

 

 

 

 

     
   

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 Í

           

 

1.       Hmyzožravci využívají k vyhledávání kořisti (název smyslu) ……….

 

2.       Letoun, který se živí krví……….

 

3.       Přední končetiny letounů jsou přeměněna v …………………….

 

4.       Krtek, který má na čenichu 22 výstupků………………………….

 

5.       Hmyzožravci mají malé ostré……………….

 

6.       Nejmenší savec na světě, který se vyznačuje bělostí zubů…….

 

7.       Zimní spánek jiným slovem……

 

8.       Xx

 

 

 

2.     Nová látka

 

………………………………………. (nadpis z tajenky)

 

Znaky:  (vyber nebo škrtni)         jsou/nejsou bez zubů

 

                                                               dobrá/špatná kvalita zubů

 

                                                               povrch zubů se/bez skloviny

 

                                                               dobrý zrak/čich

 

Žijí: ………………………………………………………………..

 

Zástupci: ……………………………………………………….

 

 

 

3.      Zhlédnutí videa a doplnění informací

 

Video: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10214135017-zazraky-prirody/11612-videa-z-poradu/21615-mravenecnik/

 

Zhlédni video a vypiš 5 informací o mravenčíkovi: ………………………………………………………………………………………….

 

 

 

4.     Nová látka – Zajíci

 

 

 

ZAJÍCI (nadpis)

 

učebnice str. 24 nebo video  https://www.youtube.com/watch?v=KogE0sJSeMQ  (ZAJÍC A KRÁLÍK)

 

Znak: ………

 

Rozdíly mezi zajícem a králíkem:

 

Zajíc                                       x                             Králík

 

……………………                     x                             ………………………..

 

…………………….                   X                             ………………………..

 

…………………..                     x                             …………………………

 

……………………..                  x                             ………………………….

 

 

 

Nepovinné:

 

Otázky z videa (ZAJÍC A KRÁLÍK):

 

1.       Proč byl králík zavlečen do Austrálie?

 

2.       Proč museli být dovezeni predátoři králíků do Austrálie? Kteří predátoři?

 

3.       K jaké ekologické katastrofě došlo při dovozu predátorů králíka do Austrálie?

 

 

 

Doporučená videa:

 

https://www.youtube.com/watch?v=4InFe5_Hk30   zajíc polní

 

https://www.youtube.com/watch?v=BO6iC_6SWQQ  králík divoký

 

https://www.youtube.com/watch?v=z2Aw7XaEWk4  lenochod

 

https://www.youtube.com/watch?v=T7QasMRz_60  pásovec

 

 

 

 

 

Potom vyfotit se jménem (samozřejmě svůj sešit) a zaslat na e-mail do 17. 11.: dagmar.hegrova@zspilnikov.cz

 

(můžete si vyzvednout i zadání ve škole, po telefonické domluvě 733 199 440)

 

Kdo nemůže poslat foto, může hodit podepsané vypracování na A4 do schránky školy.

 

Zadání v PDF ZDE! 

 

 

 

 

Partneři školy:

evropský sociální fond ČR Evropská unie Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. Leader Program rozvoje venkova Královehradecký kraj Certifikát projektu