Škola Základní škola a Mateřská škola, Pilníkov, okres Trutnov |
|
Vnitřní řád školní jídelny v základní škole |
|
Č.j.: 68ZŠ/2023 |
Účinnost od: 4. 9. 2023 |
Spisový znak: 2 - 1 |
Skartační znak: A 5 |
Změny: jsou prováděny formou číslovaných písemných dodatků, které tvoří součást tohoto předpisu |
Při provozování školní jídelny vycházíme z provozních předpisů:
a/ Školský zákon ze dne 24. 9. 2004,
b/ Vyhláška č. 137/2004 Sb. ze dne 17. 3. 2004,
c/ Vyhláška č.84/2005 ze dne 14. 2. 2005,
d/ Platné hygienické předpisy: zákon 258/2000 Sb. a vyhláška č. 137/2004 Sb.,
e/ Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 852/2004 ze dne 1. 4. 2004, o hygieně potravin.
Obsah provozního řádu:
Žák má právo denně odebrat oběd v budově školní jídelny, je – li přítomen školnímu vyučování.
Zaměstnanec ZŠ má nárok na stravu po odpracování alespoň 3 hodin.
Pokud je žák – strávník přihlášený ke stravování, jsou mu obědy každý měsíc přihlašovány automaticky, včetně září na začátku školního roku.
Při společných akcích celé školy či třídy obědy odhlašuje hromadně třídní učitel. Neodebrané nebo neodhlášené obědy propadají.
Jakékoliv změny trvalejšího charakteru /ukončení stravování, přestup na jinou školu, ukončení školní docházky/ je žák –strávník nebo jeho zákonný zástupce povinen nahlásit v kanceláři ŠJ.
Odhlašování obědů se provádí den předem. V případě náhlého onemocnění dítěte lze odhlásit oběd na týž den telefonicky do 7 hodin. Po 7. hodině již obědy odhlásit nelze. Pokud žák onemocní během vyučování, má v tento den nárok na odebrání oběda do jídlonosičů. V dalších dnech nepřítomnosti ve škole se musí strava odhlásit, nebo se stravovat za plnou hodnotu.
Způsoby odhlašování:
a/ telefonicky na č. 734 575 494,
b/ osobně.
Příbory si žáci odebírají sami, polévku, hlavní jídlo, salát nebo kompot strávníci dostanou u výdejního okénka od kuchařky. Použité nádoby a tácy odkládají na vyhrazený prostor u myčky nádobí. Pití si mohou natočit sami z bezdotykového termosu. Oběd se konzumuje výhradně v jídelně, vynášet je povoleno pouze ovoce a hygienicky balené potraviny (cereálie, jogurt apod.).
Do školní jídelny žáci chodí jen v doprovodu učitelů, kteří zodpovídají za jejich bezpečnost. Rozvrh pedagogického dohledu je vyvěšen u výdejního okénka, kde je i jídelníček na celý týden.
Oděvy a tašky se odkládají v šatně, kde si mohou žáci umýt ruce.
Cizí strávníci se mohou ve školní jídelně stravovat. Čas výdeje je pro tyto účely stanoven na 10.45- 11.15 hodin. V případě nedodržení určeného času je povolen pouze výdej do jídlonosičů.
Žáci, kteří popřípadě mají distanční výuku, mají nárok na dotovaný oběd pouze s sebou. Žáci, kteří mají prezenční výuku, si mohou dotovaný oběd sníst v prostorách školní jídelny.
Výjimku tvoří žáci IZS, kteří pokud budou využívat školní družinu při distanční výuce, mohou se stravovat ve školní jídelně.
Výdej obědů:
a/ 10 : 45 – 11.15 hod. – pro cizí strávníky v prostorách ŠJ – na talíř,
a/ 10 : 30 – 12. 00 hod. - pro nemocné a cizí strávníky,
b/ 11: 15 – 13 : 15 hod. pro žáky a zaměstnance ZŠ Pilníkov.
Ceny stravného:
a/ 6 - 10 let : 30,-
b/ 11 - 14 let : 32-
c/ 15 let a více : 34,-
d/ zaměst. ZŠ: 34,-
e/ cizí stráv.: 79,-
Do věkových skupin jsou žáci – strávníci zařazováni na dobu školního roku
/ od 1.9. – 31.8./, ve kterém dosahují uvedeného věku /vyhláška MŠMT ČR č.107/2005 Sb., o školním stravování.
Placení stravného:
Stravné se platí vždy kolem 15. v měsíci. Přesné datum platby je týden předem vyvěšené u dveří kanceláře a na internetových stránkách školy. Ten, kdo nezaplatí ve stanovený termín, má možnost individuálně zaplatit po dohodě s vedoucí ŠJ.
Podle školského zákona č. 561/2004, ze dne 24. 9. 2004 je při neplacení možné strávníka vyloučit ze stravování.
Přeplatky stravného se vrací vždy po uplynutí celého kalendářního měsíce při placení na další následující měsíc (např. v říjnu se platí dopředu na listopad a vrací se za uplynulý měsíc - září).
Všeobecné pokyny:
Strávníci jsou povinni chovat se ve školní jídelně slušně a dbát pokynů pedagogického dohledu. Mají také povinnost při konzumaci stravy dodržovat hygienické zásady a zásady správného stolování.
Strávníci budou zacházet s majetkem šk. jídelny ohleduplně a šetrně, úmyslně ho nebudou poškozovat.
Veškeré stravovací, hygienické nebo technické problémy a připomínky se mohou hlásit u vedoucí školní jídelny nebo kuchařky (734 575 494).
Tento provozní řád nabývá účinnosti dne 4. 9. 2023
S provozním řádem byli žáci seznámeni třídními učiteli.
ORIGINÁLNÍ DOKUMENT V PLNÉM ZNĚNÍ JE K DISPOZICI ZDE.
Lenka Petráková
vedoucí školní jídelny
Copyright © 2015 ZŠPilníkov.cz – Všechna práva vyhrazena.