Původní stránky

Vyhodnocení plánu školy - 2011/2012


1      Oblast vzdělávání - podmínky

1.1    Personalistika

 

a/ Pokračovali jsme v budování stabilizovaného kvalifikovaného týmu pedagogů, založeném na spolupráci, aktivním a tvořivém přístupu k plnění pracovních povinností, na dobře fungujících vztazích – učitel – žák – rodič. Všechny vzniklé situace operativně řešeny, tým pedagogů se během tří let  značně obměnil, vlivem odchodů do starobního důchodu i odchodů běžných. Pracovní tým by se měl nyní stabilizovat a dále rozvíjet.

b/ Pokračovali jsme v budování týmu všech pracovníků právního subjektu / pedagogové + ostatní zaměstnanci / - opět noví příchozí zaměstnanci – pracovat na stmelení týmu.

c/ Aktivní přístup a loajalita všech zaměstnanců k právnímu subjektu / škola jako místo vzdělávání, ale i setkávání občanů ve volném čase/

d/ Bc. Michaela Nováková  -  přijata jako druhá vychovatelka do školní družiny – nárůst dětí do školní družiny. Paní vychovatelka si přivodila doma vážný úraz od října řešeny zástupy:

p. Denisa Slavíková – do prosince 2012 , p. Šárka Geciová - zástup do 30.6. 2012

s Bc. M. Novákovou – rozvázán pracovní poměr dohodou v březnu 2012

e/ Mgr. Romana Hašková – návrat z mateřské dovolené – paní učitelka velmi zkušená –     od srpna 1993  učila na ZŠ Pilníkov

f/ Mgr. Jana Sejkorová – přijata na II.st. ZŠ – Vv, Př  / Nově příchozí za Mgr. Marcelu Wágnerovou – odchod do důchodu/ -  sama absolventkou ZŠ Pilníkov, prostředí zná

g/ DVPP  -  ochota pedagogů se dále vzdělávat – vzhledem k finanční náročnosti školení, seminářů -  cíl pro vedení školy bylo: zajišťovat co nejvíce nabídek DVPP poskytovaných z OPVK a hrazených z fondů EU. Cíl se dařilo splnit, maximálně využity nabídky DVPP zdarma. Účast je podrobně popsána v plánu DVPP.

h/ Jana Reilová –pokračovala úspěšně ve studiu 4.r. PF Hradec Králové -  I.stupeň, vedení školy p.Reilové vyšlo vstříct s úpravou pátečního rozvrhu hodin – odjezdy do školy – PF HK

ch/ Mgr. Ilona Skořepová – II. semestr studia managementu pro ředitele škol „Moderní ředitel“ - hrazeno z OPVK fondů EU – Hradec Králové – studium úspěšně ukončeno v prosinci 2012

i/ Mgr. Jana Sejkorová – přípravné semináře/Praha/ na studium metodika prevence

   Ing. Anna Křelinová – semináře k metodice prevence /Praha/

                                                                                                                                             1.

-          Tři semináře absolvovány – zakončeny získáním certifikátů – hrazeno z OPVK, ředitelka uhradila cestovné

j/ Mgr. Martina Junková – pokračovala ve studiu – kurzů Aj, využití eLearningu, metodika výuky nevidomých – Braillovo písmo – velmi aktivní přístup p. učitelky k získání osobních znalostí v oblasti problematiky výuky nevidomých, vyučovala nevidomou dívku integrovanou ve třídě bez asistenta padagoga

 

1.2  Materiálně technické podmínky

 

a/ Zakoupen dřevěný domek na zahradu do 3 x 5m= 15 m2, určený k uložení všech venkovních hraček, nářadí, laviček – stávající betonový přístavek u MŠ byl ve velmi špatném stavu , hodnota domku : betonová deska 23 880,- Kč, dřevěný domek  55 872,- Kč, položení střešní krytiny a svody  19 800,- (celková částka: 99 552,- Kč)

b/ Oprava podlah ve dvou učebnách budovy MŠ – nový povrch + lino, koberec 91 837,-

c/ Zakoupení  čtyř kusů nového akumulačního topení do dvou učeben MŠ  60 000,- Kč

d/ Vymalování tří učeben v budově MŠ – I. patro, herny  23 020,- Kč

e/ Výměna WC mísy v MŠ   

    V rámci zlepšení pracovních podmínek pro školníky a do šj zakoupeny úklidové vozíky

    6 x  3 100,- Kč -  18 600,-                                                                                   

f/ Vybudován  přístřešek před budovou MŠ – současný byl nebezpečný, stříška nefunkční, padají ledy – prosinec  2012  36 402,-                                                                                  

g/ Celková oprava místnosti určené jako knihovna školy – budova II.st. ZŠ,  místnost sloužila jako kabinet, oprava nebyla asi 60 let. Zednické a obkladačské práce, koberec, garnyže – uhrazeno z příspěvku zřizovatele na provoz  95 728,- Kč

vybavení knihovny nábytkem, zakoupení knih, notebooků, nábytku –  pořízeno z dotace EU do škol v rámci Šablony „Čtenářská gramotnost“  -  108 508,- Kč

h/ Dovybavení multimediální učebny – zakoupení 4 počítačů + softwary na fyzikální pokusy

zakoupení vah na pokusy, stavebnic k pokusům výuky elektrotechniky – tento cíl se nám nepodařilo splnit – měli jsme jako součást projektu Oranžová učebna od ČEZ a projektu z OPVK k opravě učebny chemie – v srpnu znám výsledek: dotace se nám nepodařilo získat, projekty budou podány znovu

ch/ Nábytek do sborovny – dokončení dovybavení sborovny, zlepšení prostředí pro učitele – SOU Volanovská Trutnov – vyrobili učňi truhláři – nástavce na skříně, skříň velká posuvná, odkládací stěna na oblečení a obuv  18 760,- Kč

i/ Zakoupení stavitelných lavic + židlí  - chybí počty, obnova pro jednu celou třídu na II.st. – celkem 5 setů zakoupeno

j/ Zakoupen vysavač listí k úpravě nového umělého povrchu školního atletického

hřiště 7 129,-

k/ Plachta k zakrytí rozsáhlého doskočiště na novém povrchu atletického hřiště – bude zakoupena na podzim 2012

l/ Zakoupení domku nebo garáže k uložení nářadí tělocvičného a zahradního a všech sportovních potřeb k výuce Tv na atletickém hřišti.

Vytvořen projekt domku 5x5m. Domek vytvořen za spolupráce SOU a SOŠ Volanovská – vybudovali učňové tesaři. Základy pro domek vykopali žáci 9.tř., betonovou desku položili pilníkovští zedníci(p.Lamač, p. Sedlmajer), střešní krytina a svody – p.Kamiš. Cena:

Betonová deska                                             26 000,-  Kč

Dřevěný domek                                             71 644,-  Kč

Střešní krytina, oplechování, svody              33 000,-  Kč

Celkem:                                                        130 000,-  Kč                                                  2.

                                                                                                                                            

1.3.      Ekonomika

 

a/ Při čerpání přímých státních  neinvestičních nákladů  ředitelka školy  využívala hospodárnosti, účelnosti, efektivnosti

b/ Na I. stupni ZŠ nebyly žádné vyučovací hodiny výchov spojeny – dostatečný počet žáků – některé hodiny výchov dobíraly vychovatelky školní družiny

c/ Na II. st. ZŠ spojeny hodiny Tv D 6.-9.tř. menší počet dívek, Tv Ch 6., 8.tř. – vše v rámci efektivity, spojené počty nebyly na úkor kvality ani bezpečnosti žáků – v současné době škola velmi dobré podmínky k výuce Tv

d/ Poplatek na provozní náklady družiny za měsíc zůstal 40,-Kč – se souhlasem zřizovatele.

e/ Podána  žádost o státní dotaci z MŠMT k Oblasti prevence kriminality – název našeho projektu: „ Ve třídě je dobře“ – získaná hodnota dotace 57 173- Kč

f/ Sportovní koktejl – Rozhýbej své tělo – sportovní projekt podán do soutěže pořádané sociálním odborem Královéhradeckého kraje k prevenci kriminality mládeže – projekt zvítězil

zisk 5000,- Kč – projekt zaslán za Králov. kraj do celostátního kola

g/ DVPP – maximální využití všech účelných nabídek hrazených z OPVK fondů EU pro celý pedagogický sbor – viz. plán DVPP

h/ využití webových stránek k marketingu školy – možno z živnosti volné k získání dotací od firem – Kooperativa, KRPA

ch/ Sponzorský dar a spolupráce s firmou COOP Dvůr Králové – získáno  2000,- na potraviny při akci pro veřejnost Sportovní koktejl – Rozhýbej své tělo

i/ Druhá část projektu EU do škol – čerpání 40 % zbytku dotace  - 374 185,60 Kč. Z projektu budována školní knihovna a hrazena pedagogům tvorba výukových listů.

j/ Podána  žádost o finanční podporu z OPVK na grantový projekt v březnu : „Podpora výuky přírodních věd na Základní škole v Pilníkově“ v hodnotě 941 564,- Kč – v srpnu 2012 znám výsledek – grant nedopadl – další rok zkusíme znovu

k/ Získání dotace na pomůcky pro nevidomou dívku -  22 000,- Kč – zakoupen Pichtův stroj pro výuku Braillova písma, míče pro nevidomé, kleště na označení pomůcek, rýsovací potřeby a další pomůcky pro nevidomé                                                                                                                               

2      Průběh vzdělávání

 

a/ Výuka ve všech ročnících školy probíhala podle učebních plánů ŠVP Ekola

b/ Volitelné předměty vyučovány: Ekologie, Informatika, Německý jazyk – od 7.r.

c/ Metody aktivní výuky – ukončení ročního projektu – důraz na používání metod aktivní výuky ve vzdělávacím procesu – zvláště E – U – R , aktivizační metody: Brainstorming, myšlenková mapa, sněhová koule, komunitní kruh, projektová výuka – probíhaly hospitace zaměřené na používání těchto metod

d/ Rozvoj čtenářské gramotnosti – soulad s vybudováním nové knihovny – práce s textem. Knihovna dobudována koncem května. V nové knihovně proběhlo Pasování na čtenáře – realizovali chlapci 9. tř. pro prvňáčky.

e/ Rozvoj finanční gramotnosti – Ov zvláště 8., 9. Ročník, M 9.r. – Účast v okresním kole soutěže Bussinesday na Střední podnikatelské škole Trutnov – tým velmi úspěšný – 4. místo

f/ Instalace nových softwarů na provádění pokusů ve fyzice – nebylo provedeno – softwary měly být zakoupeny z dotačního titulu podaných projektů: Oranžová učebna a z projektu OPVK – výsledek znám v červnu a v srpnu – dotační tituly nedopadly, budou podány znovu žádosti                                                                                                                                      3.

                                                                                                                                            

g/ Aktivní používání interaktivní tabule a softwaru na I.st., používání interaktivní tabule + visualiséru na II.st. v multimediální učebně – držen tak krok s moderními technologiemi ve výuce

h/ Každý žák  9.r.  umí vytvořit prezentaci v PowerPointu alespoň v jednom z předmětů výuky a odprezentoval ji svým spolužákům

ch/ Výuka žáků s IVP plánem – probíhala pravidelná bezplatná reedukace , udržována stále dobrá spolupráci s PPP

i/ Vypracován IVP plán pro nevidomou dívku – pravidelná spolupráce s SPC Hradec Králové, práce na Pichtově stroji, překládány učebnice do Braillova písma pro dívku a zpětně pro paní učitelku pro dobrou orientaci

j/  Žáci vedeni k odpovědnosti a kladnému vztahu ke vzdělávání – pravidelná sezení s třídním učitelem a s výchovnou poradkyní

k/ Naučit žáky „Umět se učit“ – dlouhodobý cíl: zvláště v hodinách Ov – pyramida učení, rozbor s třídním učitelem

l/ Učit žáky dovednosti do praktického života – zaměření zvláště na dovednosti v oblasti finanční gramotnosti – rodinný rozpočet, hospodaření s penězi, bankovnictví

m/ Projekty, projektové dny :  Vánoční trhy, Proměny podzimní přírody, Masopust, Den učitelů, Ekoolympiáda, Mimořádné situace

 

 

3      Spolupráce s rodiči a veřejností

 

a/ Školská rada, SRPDŠ – zástupci rodičů, pedagogů, zřizovatele – schůzky 2 x ročně,

   Pomoc škole: při Školní akademii

b/ Rozvíjen cíl: Vtažení veřejnosti do dění a prostor školy – hojná účast veřejnosti při akcích Vánoční trhy  300 účastníků, Školní akademie  250 účastníků,

c/ Škola není jen místem pro vzdělávání, místo pro setkávání lidí, prožívání kulturních zážitků a vztahů – pořádané akce v prostorách školy pro širokou veřejnost

d/ Akce uspořádané pro veřejnost:

  • Vánoční trhy                                          300 účastníků            
  • Školní akademie                                     250 účastníků
  • Vystoupení v domově pro seniory         2 x
  • Vítání občánků                                       2 x
  • Sportovní koktejl – Rozhýbej své tělo – sportovní zápolení pro širokou veřejnost 

                                                               150 účastníků

  • Spolupráce s komisí pro kulturu a sport při MěÚ Pilníkov – výzdoba stolů na Setkání seniorů
  • Olympiáda školních družin: Pilníkov – Chotěvice   duben – červen 2012
  • Atletické závodění s hrami pro žáky I.st. ZŠ Pilníkov, Chotěvice ke Dni dětí
  • Vydána brožura o škole hrazena z projektu: „Zavádění aktivních metod výuky do ZŠ“ – 500 kusů
  • Ředitelství školy pravidelně zveřejňuje dění školy v médiích – Krkonošský deník, Trutnovinky, web školy, web města

 

 

 Pilníkov 29. 8. 2012                                   Mgr. Ilona Skořepová, ředitelka školy

4.

 

Partneři školy:

evropský sociální fond ČR Evropská unie Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. Leader Program rozvoje venkova Královehradecký kraj Certifikát projektu