1 Oblast vzdělávání - podmínky
a/ Pokračovali jsme v budování stabilizovaného kvalifikovaného týmu pedagogů, založeném na spolupráci, aktivním a tvořivém přístupu k plnění pracovních povinností, na dobře fungujících vztazích – učitel – žák – rodič. Všechny vzniklé situace operativně řešeny, tým pedagogů se během tří let značně obměnil, vlivem odchodů do starobního důchodu i odchodů běžných. Pracovní tým by se měl nyní stabilizovat a dále rozvíjet.
b/ Pokračovali jsme v budování týmu všech pracovníků právního subjektu / pedagogové + ostatní zaměstnanci / - opět noví příchozí zaměstnanci – pracovat na stmelení týmu.
c/ Aktivní přístup a loajalita všech zaměstnanců k právnímu subjektu / škola jako místo vzdělávání, ale i setkávání občanů ve volném čase/
d/ Bc. Michaela Nováková - přijata jako druhá vychovatelka do školní družiny – nárůst dětí do školní družiny. Paní vychovatelka si přivodila doma vážný úraz od října řešeny zástupy:
p. Denisa Slavíková – do prosince 2012 , p. Šárka Geciová - zástup do 30.6. 2012
s Bc. M. Novákovou – rozvázán pracovní poměr dohodou v březnu 2012
e/ Mgr. Romana Hašková – návrat z mateřské dovolené – paní učitelka velmi zkušená – od srpna 1993 učila na ZŠ Pilníkov
f/ Mgr. Jana Sejkorová – přijata na II.st. ZŠ – Vv, Př / Nově příchozí za Mgr. Marcelu Wágnerovou – odchod do důchodu/ - sama absolventkou ZŠ Pilníkov, prostředí zná
g/ DVPP - ochota pedagogů se dále vzdělávat – vzhledem k finanční náročnosti školení, seminářů - cíl pro vedení školy bylo: zajišťovat co nejvíce nabídek DVPP poskytovaných z OPVK a hrazených z fondů EU. Cíl se dařilo splnit, maximálně využity nabídky DVPP zdarma. Účast je podrobně popsána v plánu DVPP.
h/ Jana Reilová –pokračovala úspěšně ve studiu 4.r. PF Hradec Králové - I.stupeň, vedení školy p.Reilové vyšlo vstříct s úpravou pátečního rozvrhu hodin – odjezdy do školy – PF HK
ch/ Mgr. Ilona Skořepová – II. semestr studia managementu pro ředitele škol „Moderní ředitel“ - hrazeno z OPVK fondů EU – Hradec Králové – studium úspěšně ukončeno v prosinci 2012
i/ Mgr. Jana Sejkorová – přípravné semináře/Praha/ na studium metodika prevence
Ing. Anna Křelinová – semináře k metodice prevence /Praha/
1.
- Tři semináře absolvovány – zakončeny získáním certifikátů – hrazeno z OPVK, ředitelka uhradila cestovné
j/ Mgr. Martina Junková – pokračovala ve studiu – kurzů Aj, využití eLearningu, metodika výuky nevidomých – Braillovo písmo – velmi aktivní přístup p. učitelky k získání osobních znalostí v oblasti problematiky výuky nevidomých, vyučovala nevidomou dívku integrovanou ve třídě bez asistenta padagoga
a/ Zakoupen dřevěný domek na zahradu do MŠ 3 x 5m= 15 m2, určený k uložení všech venkovních hraček, nářadí, laviček – stávající betonový přístavek u MŠ byl ve velmi špatném stavu , hodnota domku : betonová deska 23 880,- Kč, dřevěný domek 55 872,- Kč, položení střešní krytiny a svody 19 800,- (celková částka: 99 552,- Kč)
b/ Oprava podlah ve dvou učebnách budovy MŠ – nový povrch + lino, koberec 91 837,-
c/ Zakoupení čtyř kusů nového akumulačního topení do dvou učeben MŠ 60 000,- Kč
d/ Vymalování tří učeben v budově MŠ – I. patro, herny 23 020,- Kč
e/ Výměna WC mísy v MŠ
V rámci zlepšení pracovních podmínek pro školníky a do šj zakoupeny úklidové vozíky
6 x 3 100,- Kč - 18 600,-
f/ Vybudován přístřešek před budovou MŠ – současný byl nebezpečný, stříška nefunkční, padají ledy – prosinec 2012 36 402,-
g/ Celková oprava místnosti určené jako knihovna školy – budova II.st. ZŠ, místnost sloužila jako kabinet, oprava nebyla asi 60 let. Zednické a obkladačské práce, koberec, garnyže – uhrazeno z příspěvku zřizovatele na provoz 95 728,- Kč
vybavení knihovny nábytkem, zakoupení knih, notebooků, nábytku – pořízeno z dotace EU do škol v rámci Šablony „Čtenářská gramotnost“ - 108 508,- Kč
h/ Dovybavení multimediální učebny – zakoupení 4 počítačů + softwary na fyzikální pokusy
zakoupení vah na pokusy, stavebnic k pokusům výuky elektrotechniky – tento cíl se nám nepodařilo splnit – měli jsme jako součást projektu Oranžová učebna od ČEZ a projektu z OPVK k opravě učebny chemie – v srpnu znám výsledek: dotace se nám nepodařilo získat, projekty budou podány znovu
ch/ Nábytek do sborovny – dokončení dovybavení sborovny, zlepšení prostředí pro učitele – SOU Volanovská Trutnov – vyrobili učňi truhláři – nástavce na skříně, skříň velká posuvná, odkládací stěna na oblečení a obuv 18 760,- Kč
i/ Zakoupení stavitelných lavic + židlí - chybí počty, obnova pro jednu celou třídu na II.st. – celkem 5 setů zakoupeno
j/ Zakoupen vysavač listí k úpravě nového umělého povrchu školního atletického
hřiště 7 129,-
k/ Plachta k zakrytí rozsáhlého doskočiště na novém povrchu atletického hřiště – bude zakoupena na podzim 2012
l/ Zakoupení domku nebo garáže k uložení nářadí tělocvičného a zahradního a všech sportovních potřeb k výuce Tv na atletickém hřišti.
Vytvořen projekt domku 5x5m. Domek vytvořen za spolupráce SOU a SOŠ Volanovská – vybudovali učňové tesaři. Základy pro domek vykopali žáci 9.tř., betonovou desku položili pilníkovští zedníci(p.Lamač, p. Sedlmajer), střešní krytina a svody – p.Kamiš. Cena:
Betonová deska 26 000,- Kč
Dřevěný domek 71 644,- Kč
Střešní krytina, oplechování, svody 33 000,- Kč
Celkem: 130 000,- Kč 2.
a/ Při čerpání přímých státních neinvestičních nákladů ředitelka školy využívala hospodárnosti, účelnosti, efektivnosti
b/ Na I. stupni ZŠ nebyly žádné vyučovací hodiny výchov spojeny – dostatečný počet žáků – některé hodiny výchov dobíraly vychovatelky školní družiny
c/ Na II. st. ZŠ spojeny hodiny Tv D 6.-9.tř. menší počet dívek, Tv Ch 6., 8.tř. – vše v rámci efektivity, spojené počty nebyly na úkor kvality ani bezpečnosti žáků – v současné době škola velmi dobré podmínky k výuce Tv
d/ Poplatek na provozní náklady družiny za měsíc zůstal 40,-Kč – se souhlasem zřizovatele.
e/ Podána žádost o státní dotaci z MŠMT k Oblasti prevence kriminality – název našeho projektu: „ Ve třídě je dobře“ – získaná hodnota dotace 57 173- Kč
f/ Sportovní koktejl – Rozhýbej své tělo – sportovní projekt podán do soutěže pořádané sociálním odborem Královéhradeckého kraje k prevenci kriminality mládeže – projekt zvítězil
zisk 5000,- Kč – projekt zaslán za Králov. kraj do celostátního kola
g/ DVPP – maximální využití všech účelných nabídek hrazených z OPVK fondů EU pro celý pedagogický sbor – viz. plán DVPP
h/ využití webových stránek k marketingu školy – možno z živnosti volné k získání dotací od firem – Kooperativa, KRPA
ch/ Sponzorský dar a spolupráce s firmou COOP Dvůr Králové – získáno 2000,- na potraviny při akci pro veřejnost Sportovní koktejl – Rozhýbej své tělo
i/ Druhá část projektu EU do škol – čerpání 40 % zbytku dotace - 374 185,60 Kč. Z projektu budována školní knihovna a hrazena pedagogům tvorba výukových listů.
j/ Podána žádost o finanční podporu z OPVK na grantový projekt v březnu : „Podpora výuky přírodních věd na Základní škole v Pilníkově“ v hodnotě 941 564,- Kč – v srpnu 2012 znám výsledek – grant nedopadl – další rok zkusíme znovu
k/ Získání dotace na pomůcky pro nevidomou dívku - 22 000,- Kč – zakoupen Pichtův stroj pro výuku Braillova písma, míče pro nevidomé, kleště na označení pomůcek, rýsovací potřeby a další pomůcky pro nevidomé
a/ Výuka ve všech ročnících školy probíhala podle učebních plánů ŠVP Ekola
b/ Volitelné předměty vyučovány: Ekologie, Informatika, Německý jazyk – od 7.r.
c/ Metody aktivní výuky – ukončení ročního projektu – důraz na používání metod aktivní výuky ve vzdělávacím procesu – zvláště E – U – R , aktivizační metody: Brainstorming, myšlenková mapa, sněhová koule, komunitní kruh, projektová výuka – probíhaly hospitace zaměřené na používání těchto metod
d/ Rozvoj čtenářské gramotnosti – soulad s vybudováním nové knihovny – práce s textem. Knihovna dobudována koncem května. V nové knihovně proběhlo Pasování na čtenáře – realizovali chlapci 9. tř. pro prvňáčky.
e/ Rozvoj finanční gramotnosti – Ov zvláště 8., 9. Ročník, M 9.r. – Účast v okresním kole soutěže Bussinesday na Střední podnikatelské škole Trutnov – tým velmi úspěšný – 4. místo
f/ Instalace nových softwarů na provádění pokusů ve fyzice – nebylo provedeno – softwary měly být zakoupeny z dotačního titulu podaných projektů: Oranžová učebna a z projektu OPVK – výsledek znám v červnu a v srpnu – dotační tituly nedopadly, budou podány znovu žádosti 3.
g/ Aktivní používání interaktivní tabule a softwaru na I.st., používání interaktivní tabule + visualiséru na II.st. v multimediální učebně – držen tak krok s moderními technologiemi ve výuce
h/ Každý žák 9.r. umí vytvořit prezentaci v PowerPointu alespoň v jednom z předmětů výuky a odprezentoval ji svým spolužákům
ch/ Výuka žáků s IVP plánem – probíhala pravidelná bezplatná reedukace , udržována stále dobrá spolupráci s PPP
i/ Vypracován IVP plán pro nevidomou dívku – pravidelná spolupráce s SPC Hradec Králové, práce na Pichtově stroji, překládány učebnice do Braillova písma pro dívku a zpětně pro paní učitelku pro dobrou orientaci
j/ Žáci vedeni k odpovědnosti a kladnému vztahu ke vzdělávání – pravidelná sezení s třídním učitelem a s výchovnou poradkyní
k/ Naučit žáky „Umět se učit“ – dlouhodobý cíl: zvláště v hodinách Ov – pyramida učení, rozbor s třídním učitelem
l/ Učit žáky dovednosti do praktického života – zaměření zvláště na dovednosti v oblasti finanční gramotnosti – rodinný rozpočet, hospodaření s penězi, bankovnictví
m/ Projekty, projektové dny : Vánoční trhy, Proměny podzimní přírody, Masopust, Den učitelů, Ekoolympiáda, Mimořádné situace
a/ Školská rada, SRPDŠ – zástupci rodičů, pedagogů, zřizovatele – schůzky 2 x ročně,
Pomoc škole: při Školní akademii
b/ Rozvíjen cíl: Vtažení veřejnosti do dění a prostor školy – hojná účast veřejnosti při akcích Vánoční trhy 300 účastníků, Školní akademie 250 účastníků,
c/ Škola není jen místem pro vzdělávání, místo pro setkávání lidí, prožívání kulturních zážitků a vztahů – pořádané akce v prostorách školy pro širokou veřejnost
d/ Akce uspořádané pro veřejnost:
150 účastníků
Pilníkov 29. 8. 2012 Mgr. Ilona Skořepová, ředitelka školy
4.
Copyright © 2015 ZŠPilníkov.cz – Všechna práva vyhrazena.