a/ Pokračovali jsme v budování stabilizovaného kvalifikovaného týmu pedagogů, založeném na spolupráci, aktivním a tvořivém přístupu k plnění pracovních povinností, na dobře fungujících vztazích – učitel – žák – rodič. Všechny vzniklé personální situace operativně řešeny.
Pracovní tým pedagogů by se měl nyní stabilizovat a dále rozvíjet.
b/ Pokračovali jsme v budování týmu všech pracovníků právního subjektu / pedagogové + ostatní zaměstnanci / - opět noví příchozí zaměstnanci – pracovali jsme na stmelení týmu.
c/ Pracovali jsme na aktivním přístupu a loajalitě všech zaměstnanců k právnímu subjektu
/ škola jako místo vzdělávání, ale i setkávání občanů ve volném čase/
d/ Mgr. Pavla Strasserová – úspěšně ukončila studium metodika prevence
h/ Jana Reilová –pokračovala úspěšně ve studiu na PF Hradec Králové - I. stupeň,
ch/ Mgr. Michal Matěna – uvedl do provozu nový počítačový programu na vedení centrální evidence žáků školy ( Bakaláři )
i/ Péče o zdraví a volný čas zaměstnanců – FKSP – posezení ke Dni učitelů pro zaměstnance, odpočinkový relaxační den pro všechny zaměstnance s procedurami v Janských lázních
a/ Multimediální učebna vybavena PC pro žáky – 4 x
b/ Podán projekt na kompletní zateplení budovy MŠ s výměnou oken v MŠ – žádost o dotaci ze Zelené úsporám (ve spolupráci se zřizovatelem) – dotační řízení kladně vyřízeno – realizace zateplení na jaře 2015.
c/ Kompletně obměněna nábytkem další učebna v MŠ
d/ Zakoupen nový sporák do kuchyně MŠ – vestavěná deska + trouba + nová pracovní plocha v ŠJ MŠ
e/ MŠ dovybavena PC – 2 x pro děti, 1 x notebook, televize
f/ Zakoupeno multi zařízení (kopy+tiskárna) ZŠ
g/ Zakoupeny tři interaktivní triptychy s videoprojektory do tříd na I. st. ZŠ 235 000,-
3 nové PC na I. st. ZŠ 62 000,-
h/ Kompletní výměna dveří na II. st. ZŠ – 15 x + 1 x vchodové dveře 110 000,-
ch/ Malování prostor školy – 3 učebny na II. st., chodba II. st. ZŠ, části tříd na I. st. ZŠ, tapetování ložnic v MŠ
i/ Realizace projektu celkového odvodnění prostor budovy, zahrady MŠ –ve spolupráci se zřizovatelem 300 000,-
j/ Provedena částečná oprava střechy na budově I.st. ZŠ 8 800,-
k/ Zakoupeny pomůcky pro nevidomou žákyni 16 000,-
l/ Zakoupeny nové hračky do MŠ - 10 000,-
m/ Oprava odpadů na I. st. ZŠ 9 000,-
n/ Nábytek ZŠ – uč. PC, I. st. 29 000,-
o/ SOU Volanovská truhláři – nové regály do knihovny – 3000,-, stěna ředitelna – 21 000,-
a/ Při čerpání přímých státních neinvestičních nákladů ředitelka školy využívala hospodárnosti, účelnosti, efektivnosti
b/ Na I. stupni ZŠ spojeny některé vyučovací hodiny výchov – v rámci úspor, nebylo na úkor kvality, některé hodiny výchov dobraly vychovatelky školní družiny
c/ Na II. st. ZŠ spojeny hodiny Tv D 7.- 9.tř. menší počet dívek, Tv Ch 7.-8. tř. – vše v rámci efektivity, spojené počty nejsou na úkor kvality ani bezpečnosti žáků – v současné době velmi dobré podmínky k výuce Tv
d/ Poplatek na provozní náklady družiny za měsíc činil 60,- Kč
e/ Čerpání získanéFINANČNÍ PODPORY PROGRAMU KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE
Název programu:Zájmová práce se žáky mimo vyučování –název našeho projektu:
„Ve škole i po škole aneb smysluplně využíváme svůj čas“ – 10 000,- Peníze získané z dotačního programu byly využity na odměnu pro pedagogy za vedení kroužků – 9 500,- a 500,- na nákup papíru
f/ DVPP – Celý pg. sbor – Hodnocení žáků na ZŠ. Podrobně viz. plán DVPP a výroční zpráva.
g/ Využití webových stránek k marketingu školy – možno z živnosti volné k získání dotací od firem – Kooperativa, KRPA
h/ Sponzorský dar a spolupráce s firmou COOP Dvůr Králové – získáno 2000,- na potraviny při akci pro veřejnost Vánoční trhy
ch/ Proplacena dotace z Programu rozvoje venkova od SZIF metodou LEADER k MAS Království Jestřebí hory na projekt: „Hrajeme si, sportujeme“ – vybudování multifunkční herní sestavy na zahradě MŠ – získaná dotace 153 000,- (k 31. 12. 2013)
i/ Do majetku školy bylo dokončeno zařazení kompletního vybavení (technické zázemí) nové školní kuchyně s jídelnou
j/ Získání dotace na pomůcky pro nevidomou dívku - 16 000,- Kč
a/ Výuka ve všech ročnících školy probíhala podle učebních plánů ŠVP Ekola
b/ Volitelné předměty vyučovány: Ekologie, Informatika volitelná, Základy německého jazyka– od 7.r.
Hodiny Tv byly pospojovány: 4.-5.tř, 7.-9.tř. D, 7.-8. tř. Ch, 6.tř. Tv D/CH
c/ Metody aktivní výuky – důraz na používání metod aktivní výuky ve vzdělávacím procesu – zvláště E – U – R , aktivizační metody: Brainstorming, myšlenková mapa, sněhová koule, komunitní kruh, projektová výuka – probíhaly hospitace zaměřené na používání těchto metod
d/ Rozvoj čtenářské gramotnosti – soulad s chodem nové knihovny – práce s textem. V knihovně vybudovány další police + rozšíření počtu knih. Výuka literatury, praktická četba. Proběhlo Pasování na čtenáře – realizovali žáci 9. tř. pro prvňáčky.
e/ Výuka finanční gramotnosti – Ov zvláště 9. ročník – zakoupena nová učebnice (nejmodernější na trhu v ČR)
Účast v okresním kole soutěže Bussinesday na Střední podnikatelské škole Trutnov – tým úspěšný – 7. Místo + cena za nejlepšího obchodníka soutěže
g/ Zakoupeny další tři interaktivní tabule - triptychy a softwar na I.st., používání interaktivní tabule + visualiséru na II.st. v multimediální učebně – držen krok s moderními technologiemi ve výuce
Zakoupeny tři nové PC k interaktivním tabulím k výuce na I. st. ZŠ
h/ Každý žák 9.r. umí vytvořit prezentaci v PowerPointu alespoň v jednom z předmětů výuky a odprezentoval ji svým spolužákům
ch/ Výuka žáků s IVP plánem – probíhala pravidelná bezplatná reedukace , udržována stále dobrá spolupráci s PPP
i/ Vypracován IVP plán pro nevidomou dívku – pravidelná spolupráce s SPC Hradec Králové, práce na Pichtově stroji, překládány učebnice do Braillova písma pro dívku a zpětně pro paní učitelku pro dobrou orientaci
j/ Žáci vedeni k odpovědnosti a kladnému vztahu ke vzdělávání – pravidelná sezení s třídním učitelem a s výchovnou poradkyní
k/ Naučit žáky „Umět se učit“ – dlouhodobý cíl: zvláště v hodinách Ov – pyramida učení, rozbor s třídním učitelem
l/ Učit žáky dovednosti do praktického života – zaměření zvláště na dovednosti v oblasti finanční gramotnosti – rodinný rozpočet, hospodaření s penězi, bankovnictví
m/ Projekty, projektové dny : Vánoční trhy, Proměny podzimní přírody, Masopust, Den učitelů, Ekoolympiáda, Mimořádné situace, Pohled do minulosti.
a/ Školská rada, SRPDŠ – zástupci rodičů, pedagogů, zřizovatele – schůzky 2 x ročně,
Pomoc škole: při Školní akademii
b/ Rozvíjen cíl: Vtažení veřejnosti do dění a prostor školy – hojná účast veřejnosti při akcích Vánoční trhy 200 účastníků, Školní akademie 200 účastníků,
c/ Škola není jen místem pro vzdělávání, místo pro setkávání lidí, prožívání kulturních zážitků a vztahů – pořádané akce v prostorách školy pro širokou veřejnost
d/ Akce uspořádané pro veřejnost:
Pilníkov 29. 8. 2014
Mgr. Ilona Skořepová, ředitelka školy
Originální dokument v plném znění najdete ke stažení zde.
Copyright © 2015 ZŠPilníkov.cz – Všechna práva vyhrazena.