Původní stránky

VYHODNOCENÍ PLÁNU ŠKOLY - 2013/2014


 

1      Oblast vzdělávání - podmínky

1.1    Personalistika

a/ Pokračovali jsme v budování stabilizovaného kvalifikovaného týmu pedagogů, založeném na spolupráci, aktivním a tvořivém přístupu k plnění pracovních povinností, na dobře fungujících vztazích – učitel – žák – rodič. Všechny vzniklé personální situace operativně řešeny.

  • 1. 8. 2013 nastoupila do pracovního poměru PaedDr Václava Nesvadbová - učitelka I.st. a asistentka reedukace
  • 1. 9. 2013 nastoupila Berenika Plešingerová – asistentka pedagoga nevidomé žákyně
  • 1. 9. 2013 nastoupil do pracovního poměru Mgr. Ivan Adam
  • 31. 12. 2013 Mgr. J. Jablonská – dlouhodobá nemoc, rodičovská dovolená
  • 13. 1. 2014 nastoupil Mgr. J. Erben – učitel II. st. ZŠ, Př - Vv
  • Mgr. I. Adam k 28. 2. 2014 rozvázal pracovní poměr ze zdravotních důvodů.
  • 1. 3. 2014 nastoupil Mgr. Pavel Havlíček – učitel II.st. Tv – Základy techniky
  • 1. 2. přijat do pracovního poměru Zbyněk Koláčný – správce počítačové sítě

Pracovní tým pedagogů by se měl nyní stabilizovat a dále rozvíjet.

b/ Pokračovali jsme v budování týmu všech pracovníků právního subjektu / pedagogové + ostatní zaměstnanci / - opět noví příchozí zaměstnanci – pracovali jsme na stmelení týmu.

c/ Pracovali jsme na aktivním přístupu a loajalitě všech zaměstnanců k právnímu subjektu

/ škola jako místo vzdělávání, ale i setkávání občanů ve volném čase/

d/ Mgr. Pavla Strasserová – úspěšně ukončila studium metodika prevence

h/ Jana Reilová –pokračovala úspěšně ve studiu na  PF Hradec Králové -  I. stupeň,

ch/ Mgr. Michal Matěna – uvedl do provozu nový počítačový programu na vedení centrální evidence žáků školy ( Bakaláři )

i/ Péče o zdraví a volný čas zaměstnanců – FKSP –  posezení ke Dni učitelů pro zaměstnance, odpočinkový relaxační den pro všechny zaměstnance s procedurami v Janských lázních

 1.2  Materiálně technické podmínky

a/  Multimediální učebna vybavena PC pro žáky – 4 x

b/ Podán projekt na kompletní zateplení budovy MŠ s výměnou oken v MŠ – žádost o dotaci ze Zelené úsporám (ve spolupráci se zřizovatelem) – dotační řízení kladně vyřízeno – realizace zateplení na jaře 2015.

c/ Kompletně obměněna nábytkem další učebna v MŠ

d/ Zakoupen nový sporák do kuchyně MŠ – vestavěná deska + trouba + nová pracovní plocha v ŠJ MŠ

e/ MŠ dovybavena PC – 2 x pro děti, 1 x notebook, televize

f/  Zakoupeno multi zařízení (kopy+tiskárna) ZŠ

g/ Zakoupeny tři interaktivní triptychy s videoprojektory do tříd na I. st. ZŠ   235 000,-

    3 nové PC na I. st. ZŠ   62 000,-

h/ Kompletní výměna dveří na II. st. ZŠ – 15 x + 1 x vchodové dveře   110 000,-

ch/ Malování prostor školy – 3 učebny na II. st., chodba II. st. ZŠ, části tříd na I. st. ZŠ, tapetování ložnic v MŠ

i/ Realizace projektu celkového odvodnění prostor budovy, zahrady MŠ –ve spolupráci se zřizovatelem       300 000,-

j/ Provedena částečná oprava střechy na budově I.st. ZŠ  8 800,-

k/ Zakoupeny pomůcky pro nevidomou žákyni  16 000,-

l/ Zakoupeny nové hračky do MŠ  - 10 000,-

m/ Oprava odpadů na I. st. ZŠ   9 000,-

n/ Nábytek ZŠ – uč. PC, I. st.   29 000,-

o/ SOU Volanovská truhláři – nové regály do knihovny – 3000,-, stěna ředitelna – 21 000,-

1.3.      Ekonomika

a/ Při čerpání přímých státních neinvestičních nákladů  ředitelka školy  využívala hospodárnosti, účelnosti, efektivnosti

b/ Na I. stupni ZŠ spojeny některé vyučovací hodiny výchov  – v rámci úspor, nebylo na úkor kvality, některé hodiny výchov dobraly vychovatelky školní družiny

c/ Na II. st. ZŠ spojeny hodiny Tv D 7.- 9.tř. menší počet dívek, Tv Ch 7.-8. tř. – vše v rámci efektivity, spojené počty nejsou na úkor kvality ani bezpečnosti žáků – v současné době velmi dobré podmínky k výuce Tv

d/ Poplatek na provozní náklady družiny za měsíc činil 60,- Kč

e/ Čerpání získanéFINANČNÍ PODPORY PROGRAMU KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE

Název programu:Zájmová práce se žáky mimo vyučování –název našeho projektu:

„Ve škole i po škole aneb smysluplně využíváme svůj čas“ – 10 000,- Peníze získané z dotačního programu byly využity na odměnu pro pedagogy za vedení kroužků – 9 500,- a 500,- na nákup papíru

f/ DVPP – Celý pg. sbor – Hodnocení žáků na ZŠ. Podrobně viz. plán DVPP a výroční zpráva.

g/ Využití webových stránek k marketingu školy – možno z živnosti volné k získání dotací od firem – Kooperativa, KRPA

h/ Sponzorský dar a spolupráce s firmou COOP Dvůr Králové – získáno  2000,- na potraviny při akci pro veřejnost Vánoční trhy

ch/ Proplacena dotace z Programu rozvoje venkova od SZIF metodou LEADER k MAS Království Jestřebí hory na projekt: „Hrajeme si, sportujeme“ – vybudování multifunkční herní sestavy na zahradě MŠ – získaná dotace 153 000,- (k 31. 12. 2013) 

 i/  Do majetku školy bylo dokončeno zařazení kompletního vybavení (technické zázemí) nové školní kuchyně s jídelnou  

j/ Získání dotace na pomůcky pro nevidomou dívku -  16 000,- Kč                                                                                                                    

 

2      Průběh vzdělávání

 

a/ Výuka ve všech ročnících školy probíhala podle učebních plánů ŠVP Ekola

b/ Volitelné předměty vyučovány: Ekologie, Informatika volitelná, Základy německého jazyka– od 7.r.

Hodiny Tv byly pospojovány: 4.-5.tř, 7.-9.tř. D, 7.-8. tř. Ch, 6.tř. Tv D/CH

c/ Metody aktivní výuky – důraz na používání metod aktivní výuky ve vzdělávacím procesu – zvláště E – U – R , aktivizační metody: Brainstorming, myšlenková mapa, sněhová koule, komunitní kruh, projektová výuka – probíhaly hospitace zaměřené na používání těchto metod

d/ Rozvoj čtenářské gramotnosti – soulad s chodem nové knihovny – práce s textem. V knihovně vybudovány další police + rozšíření počtu knih. Výuka literatury, praktická četba. Proběhlo Pasování na čtenáře – realizovali žáci 9. tř. pro prvňáčky.

e/ Výuka finanční gramotnosti – Ov zvláště 9. ročník – zakoupena nová učebnice (nejmodernější na trhu v ČR)

 Účast v okresním kole soutěže Bussinesday na Střední podnikatelské škole Trutnov – tým  úspěšný – 7. Místo + cena za nejlepšího obchodníka soutěže

g/ Zakoupeny další tři  interaktivní tabule - triptychy a softwar na I.st., používání interaktivní tabule + visualiséru na II.st. v multimediální učebně – držen krok s moderními technologiemi ve výuce

Zakoupeny tři nové PC k interaktivním tabulím k výuce na I. st. ZŠ

h/ Každý žák  9.r.  umí vytvořit prezentaci v PowerPointu alespoň v jednom z předmětů výuky a odprezentoval  ji svým spolužákům

ch/ Výuka žáků s IVP plánem – probíhala pravidelná bezplatná reedukace , udržována stále dobrá spolupráci s PPP

i/ Vypracován IVP plán pro nevidomou dívku – pravidelná spolupráce s SPC Hradec Králové, práce na Pichtově stroji, překládány učebnice do Braillova písma pro dívku a zpětně pro paní učitelku pro dobrou orientaci

j/  Žáci vedeni k odpovědnosti a kladnému vztahu ke vzdělávání – pravidelná sezení s třídním učitelem a s výchovnou poradkyní

k/ Naučit žáky „Umět se učit“ – dlouhodobý cíl: zvláště v hodinách Ov – pyramida učení, rozbor s třídním učitelem

l/ Učit žáky dovednosti do praktického života – zaměření zvláště na dovednosti v oblasti finanční gramotnosti – rodinný rozpočet, hospodaření s penězi, bankovnictví

m/ Projekty, projektové dny :  Vánoční trhy, Proměny podzimní přírody, Masopust, Den učitelů, Ekoolympiáda, Mimořádné situace, Pohled do minulosti.

 

 

3      Spolupráce s rodiči a veřejností

 

a/ Školská rada, SRPDŠ – zástupci rodičů, pedagogů, zřizovatele – schůzky 2 x ročně,

   Pomoc škole: při Školní akademii

b/ Rozvíjen cíl: Vtažení veřejnosti do dění a prostor školy – hojná účast veřejnosti při akcích Vánoční trhy  200 účastníků, Školní akademie  200 účastníků,

c/ Škola není jen místem pro vzdělávání, místo pro setkávání lidí, prožívání kulturních zážitků a vztahů – pořádané akce v prostorách školy pro širokou veřejnost

d/ Akce uspořádané pro veřejnost:

  • Den Pilníkova                                        prezentace školy- stánek 4 pg.
  • Sportovní den škol obcí Podkrkonoší – Havlovice  9. tř. + vedení školy
  • Vánoční trhy                                          200 návštěvníků        
  • Školní akademie                                     200 návštěvníků
  • Vystoupení v domově pro seniory         3 x
  • Soutěž škol obcí Podkrkonoší – Společenství Jestřebí hory O sošku podkrkonošské Sněženky            1. místo 5. tř.
  • Ředitelství školy pravidelně zveřejňuje dění školy v médiích – Krkonošský deník, 5 + 2 Dny, Trutnovinky, Mladá fronta DNES, web školy, web města

 

 

 Pilníkov 29. 8. 2014 

Mgr. Ilona Skořepová, ředitelka školy

 

Originální dokument v plném znění najdete ke stažení zde.

Partneři školy:

evropský sociální fond ČR Evropská unie Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. Leader Program rozvoje venkova Královehradecký kraj Certifikát projektu