Původní stránky

Zápis ze zasedání Školské rady 12. 1. 2021


 

 

 

 


 

 

 

 Zápis ze zasedání Školské rady (dále jen ŠR), při Základní škole a Mateřské škole Pilníkov, konané dne 12. 01. 2021

 

Přítomni: 

 

·         Ing. Dagmar Hegrová, Mgr. Pavla Strasserová, Vlasta Kolínová, Filip Dostál, Pavel Fajfr

 

Omluveni: Romana Hurdálková

 

 Hosté 

 

·         ředitelka ZŠ  Mgr. Ilona Skořepová, starosta města Pilníkov Josef Červený, Zbyněk Koláčný – IT správce školy

  

 Program: 

 Zahájení, přivítání zástupců a hostů.

 

 1.      Zahájení a přivítání zástupců a hostů.

 2.      Kontrola zápisu z minulé schůze.

 3.      Projednání inspekční zprávy z r. 2020

 4.       stav budov majetku a investice

 5.      distanční výuka

 6.      Diskuze obecně

  

 Usnesení:

 

1.     Předseda přivítal přítomné členy ŠR a pozvané hosty.­

 

2.     Kontrola zápisu z minulé schůze proběhla bez námitek a připomínek.

 

3.     Školská rada projednala inspekční zprávu.

 

Filip Dostál uvedl, že inspekční zpráva dopadla velmi dobře. Ve zprávě je pár nedostatků, které jsou ale ve výrazně nižším poměru vůči kladům. Ve zprávě byly výtky vůči organizaci, vzdělávání a vedeni mateřské školy, dále drobné výtky ke složení pokrmů ve školní jídelně. Dále bylo pár drobných nedostatků ve výuce na 2. stupni ZŠ. Zpráva obsahovala 10 stran, kdy ve většině odvětví je uveden správný postup ve škole ze strany pedagogů a vedení ZŠ. Ředitelka školy, paní Skořepová informovala o MŠ.. Ve školce je krátkou dobu nové složení učitelek. Probíhá formování změn ve školce. Ve školce probíhá logopedie. Velké množství dětí nemá z domova základní návyky. Spousta dětí má speciální potřeby učení. Spousta inovací, které jsou ve školce, má za své paní učitelka Aneta Stará. Ve školce je problém současná doba, tedy období pandemie Covid-19. Spousta  rodičů bere školku jako odkladiště dětí. Ve školce je nastaven režim vůči onemocnění covid-19. Paní ředitelka a její zástupkyně paní Hegrová uvedli, že přijali opatření k výtkám, které jsou uvedeny v inspekční zprávě.

 

4.     Vedení školy informovalo o stavu budov a investic

  Paní ředitelka přednesla, že bylo provedeno v roce 2020 několik investici a to:nové  zvonění. Na 1 stupni. Rekonstruovali se 4 třídy na 2. stupni. Proběhla výměna kotlů na 2 stupni. Pořídilo se vybavení kuchyně MŠ a Projektor do fyziky. Koupil se nábytek do tříd. Koupeno 28 ks lavic na 2 stupni. Celkově investice v roce 2020 byly 998 769,- Kč. Za státní dotace se na nakoupila  technika za 240 tis. Kč. Střecha na 2. stupni je ve špatném Stavu. Starosta Červený informoval  o studii na rekonstrukci střechy a uvedl, že je potřeba zvážit, zda-li dojde pouze k rekonstrukci střechy, či zda-li dojede k výstavbě dalšího patra budovy školy. Předseda školské rady, p. Dostál požádal starostu, aby zastupitelstvo města Pilníkov věnovalo větší úsilí spojené s opravou střechy, která je v havarijním stavu.

 

5.     Distanční výuka

  Filip Dostál uvedl, že školství je v těžké situaci. Distanční výuka je často zaměňována za online výuku. Uvedl, že nynější učitelé se nikdy neučili, jak distančně učit prostřednictvím IT technologií. Dále sdělil, že chápe složitost distanční výuky a nelehké situace pedagogů. Dále nastínil, jak probíhá na jiných školách distanční výuka. Uvedl, že se využívá jak online výuka, tak vkládání výukových videí, prezentací a prací. Sdělil, že je spokojen s výukou v první a třetí třídě, jelikož tam má své děti a učitelky zde odvádějí velmi dobrou práci. Ředitelka uvedla, že informovala veřejnost o distanční výuce. Zástupkyně ředitele, paní Hegrová uvedla, že rozvrhy online výuky jsou na stránkách školy. Učitelé uvedli, že je problém s připojením, že jsou různé výpadky internetu a to jak u žáků, tak u učitelů. Spousta dětí se připojí, pak nejsou aktivní ve výuce a nejsou přítomní. Děti nejsou často na výuku připravené a odpočaté. Dělají spousta činností, které nesouvisí s výukou a to například snídaně, venčení psů, či hrají hry na IT zařízeních. Je potřeba komunikace školy, rodičů a dětí. V případě, že rodič má výhrady k distanční výuce, je potřeba nejprve komunikovat se školou. Vlasta Kolínová řekla za rodiče, že některé třídy nemají moc online výuky. Německý jazyk dle paní Kolínové prakticky nemá online výuku. Dle jejího tvrzení se jazyk nemá učit z učebnice, ale je potřeba online vyúka. Paní učitelka Strasserová uvedla, že 8 a 9 třída učí německý jazyk p. Pospíšilová. V případě potřeby paní učitelka Pospíšilová dokáže učit individuálně přes aplikaci Teams. Vedení školy uvedlo, že paní učitelka Pospíšilová má hodně online výuky českého jazyka. Další kdo učí německý jazyk je uč. Skořepová. Filip Dostál navrhl zvážení a promyšlení výuky německého jazyka, zejména posílení a pomoci uč. Pospíšilové. Uvedl, zda-li by nebylo možné vedením školy pomoc a podpořit paní učitelku Pospíšilovou v online výuce, např. posilou jiného pedagoga. Filip Dostál podpořil paní učitelku Pospíšilovou a vyjádřil pochopení s její náročnou situací. Vedení školy uvedlo, že promyslí možnosti posílení online výuky a podpory paní uč. Pospíšilové. P. Dostál poděkoval všem učitelům za jejich práci, vyjádřil pochopení, že distanční výuka je novinka, která je v procesu vzniku a že je potřeba trpělivost a pochopení ze všech stran.

 

 6.     Obecné

  Filip Dostál uvedl, že je potřeba většího zaštítění lyžařského výcviku pro 1. stupeň školou. Uvedl, že s panem Bavorem, který lyžařský výcvik organizuje byla v loňském roce těžká domluva. Škola problémy s lyžařským výcvikem předávala na pana Bavora. Dle p. Dostála je potřeba, aby problémy rodičů řešila škola s panem Bavorem, nikoliv rodiče. Ředitelka školy uvedla, že lyžařský výcvik ve škole a školce je nadstandard, který škola nemá povinnost dělat. Filip Dostál poděkoval za nadstandardní lyžařský výcvik, ale přesto je potřeba více angažovanosti školy, vůči podnětům a potřebám rodičů směrem k panu Bavorovy a organizace lyžařského výcviku. Vedení školy informovalo, že v letošním roce nebude žádný lyžařský výcvik, jelikož to je k situaci pandemie covid-19 vládou zakázané.

 

  Pan. Koláčný informoval o možnostech internetu. Sdělil, že kapacita je dostatečná a že nemá informace o tom, že by učitelům internet nestačil. Sdělil, že provede analýzu stávajícího připojení a zváží případné možnosti zlepšení, které následně navrhne vedení školy.

 

Předseda školské rady p. Filip Dostál informoval, že na školní rok 2021/2022 bude muset být zvoleno nové zastoupení školské rady. Sdělil, že škola musí zorganizovat volby do školské rady a to jak z řad rodičů, tak učitelů v termínu, ve kterém vznikne nové školská rada pro následující školní rok a období. Povinnost zorganizovat volby je povinností uvedenou přímo v zákoně. Vedení školy informaci vzalo na vědomí.

 

Všichni členové byli seznámeni se zápisem a měli možnost jej námitkovat a vyjádřit se k zápisu.  . Školská rada proběhla dle platných předpisů a platného jednacího řádu.

 

 Více z historie ŠR, pravidel k postupu při zřizování školské rady, volby předsedy a zástupce, přípravy jednání a rozhodování se závěrečným ustanovením naleznete také na www.zspilnikov.cz  

 

  Rodiče i zaměstnanci školy se mohou i nadále na Školskou radu obracet s jakýmikoli podněty a připomínkami k činnosti a chodu školy, a to buď osobně na jednotlivé členy rady, nebo telefonicky na předsedu 608 581 748, případně i písemně na níže uvedenou adresu. Tato spolupráce je velmi důležitá, bez ní nelze očekávat žádné změny. Potřebujeme znát Vaše názory, pocity i potřeby. Školní prostředí je to, co formuje naše děti, které tráví ve škole většinu dne. Pojďme se společně podílet na formování tohoto prostředí. 

 

ŠKOLSKÁ RADA – Dostál Filip

 Základní škola a Mateřská škola 

 Náměstí 35, Pilníkov, 542 42

 

 Zápis provedl: Filip Dostál   dne: 12.01.2021

 

 Zápis ověřila: Dagmar Hegrová   dne:  .……….........

 

 

 

 

Partneři školy:

evropský sociální fond ČR Evropská unie Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. Leader Program rozvoje venkova Královehradecký kraj Certifikát projektu